انواع دریچه هوای گرد + تصویر

انواع دریچه هوای گرد + تصویر

معرفی دریچه گرد آلومینیومی

دریچه ها یکی از موارد پر کاربرد در تاسیسات و سیستم تهویه مطبوع می باشد که با توجه به جنس متریال و شکل و کاربرد دارای مدل های زیاد و متنوعی می باشند که یکی از آنها دریچه هوای گرد می باشند که معمولا در سقف نصب می شوند. دریچه هوای گرد از یک قاب آلومینیومی  گرد که اجزای مدولار داخل آن نصب شده است تشکیل شده. در ادامه این مطلب به معرفی انواع دریچه هوای گرد با شکل می پردازیم.

انواع دریچه هوای گرد

کانال های گرد زمانیکه در امتداد مسیر خود به انتهای انشعاب ها و دهانه ها می رسند، دریچه های گرد نصب می شود. از دریچه های گرد سقفی برای دمش و مکش در اماکنی نظیر بیمارستان ها، سالن های ورزشی، دانشگاه ها، سونا، استخر، سرویس بهداشتی و مواردی نظیر آن استفاده کرد. از انواع دریچه هوای گرد آلومینومی می توان به دریچه گرد تخت (بلندگویی)، دریچه گرد برجسته، دریچه گرد مشبک، دریچه گرد، جت نازل، دریچه گرد سونایی، دریچه گرد کروی، دریچه گرد خورشیدی، دریچه گرد اتاق عمل و دریچه گرد با توری(مناسب هوای آزاد) اشاره کرد. شرکت تهویه نو آستیاک، سالهاست که در زمینه ساخت و تولید انواع ملزومات سیستم کانال کشی تهویه مطبوع نظیر دریچه کولر آبی، انواع دریچه سقفی، دریچه هوای گرد، دریچه تنظیم هوا، دریچه داکت اسپلیت و … فعالیت می کنند . شما می توانید ساخت هر یک از آنها را با ابعاد و جنس مورد نظر را به کارشناس فروش این شرکت سفارش دهید. برای اطلاع از قیمت انواع دریچه هوای گرد با کارشناسان فروش تهویه نو تماس حاصل فرمایید.

1. دریچه هوای گرد سونایی

دریچه هوای گرد سونایی در دو جنس آلومینیومی و پلاستیکی قابل ساخت می باشد و از آن اغلب برای محیط هایی که دارای رطوبت بالا می باشد استفاده می شود. این توع دریچه را می توان در دیوار، سقف و پیشانی نصب کرد. در مواردی که از این دریچه استفاده شود، دیگر نیازی به نصب دمپر برای کنترل جریان هوا نبوده و اینکار تنها از طریق باز و بسته شدن دریچه این امکان مقدور می باشد.
دریچه هوای گرد سونایی

دریچه هوای گرد سونایی

2. دریچه هوای گرد جت نازل

دریچه جت نازل، ساخته شده از آلومینیوم دارای لایه های تشکیل دهنده موازی در قسمت داخلی می باشد که قابلیت پرتاب هوا تا 25 متر را دارا  می باشد. از این دریچه اغلب برای کانال های رفت هوا در اتفاع بیشتر از 5 متر استفاده می شود.
دریچه جت نازل

دریچه جت نازل

3. دریچه هوای گرد خورشیدی

دریچه هوای گرد خورشیدی (Circular(Round) Ceiling Diffuser) را به دلیل شباهت شکل ظاهری آن با تابش نور خورشید اینچنین نامگذاری کردند. این نوع دریچه از یک صفحه ی مربع شکل، که داخل این صفحه ی مربع شکل با انواع اشکال مدور هندسی دکوراتیو ساخته می شود.
دریچه هوای خورشیدی

دریچه هوای گرد خورشیدی

4. دریچه هوای گرد بلندگویی

این دریچه به دلیل شباهت ظاهری آن با بلندگو، بلندگویی نامگذاری شده است این نوع دریچه ها از آلومینیوم و پلاستیک (PVC) تولید می شود. در سیسنم تهویه مطبوع از این دریچه برای دمش و مکش استفاده می شود. دریچه های گرد بلندگویی دارای قابلیت جداسازی قاب خارجی از اجزای داخلی آن می باشد که همین موضوع باعث شده تا نصب سریع و آسانی داشته باشند. از دریچه های گرد بلندگویی در محیط های که ارتفاعشان معمولی است، استفاده می شود و از خصوصیات بارز آن وارد کرد هوا بصورت متعادل و مطلوب و تولید در سایز های مختلف و قابلیت استفاده با و بدون دمپر می باشد.
https://tahviehno.ir/

دریچه هوای گرد بلندگویی

5. دریچه هوای گرد مشبک

دریچه هوای گرد مشبک را در دو جنس آلومینیوم و پلاستیک در بازار موجود می باشد. علت این نامگذاری، شباهت ساختار ظاهری آن به لانه زنبور می باشد. از این دریچه نیز برای مکش و دمش نیز استفاده می شود.
tahviehno.ir

دریچه هوای گرد مشبک

6. دریچه های تایلی طرح دار

دریچه هوای تایلی طرحدار، یکی از انواع دریچه های گرد می باشد که قاب بیرونی آن چهارگوش بوده اما طرح داخل آن گرد می باشد و از آن هم برای مکش و هم برای دمش اسنفاده می شود.
دریچه های تایلی طرح دار

دریچه های تایلی طرح دار

7. دریچه هوای گرد برجسته

این دریچه به لحاظ شکل ظاهری بسیار شبیه به دریچه بلندگویی می باشد با این تفاوت که اجزای داخلی آن برجسته می باشد. این دریچه ها از طریق رابط های زاویه دار به یکدیگر متصل می شوند. از دریچه هوای گرد برجسته اغلب در سالنهای ورزشی، سالنهای سینما، فرودگاه، رستوران ها و … استفاده می شود. اجرای داخلی این قاب دارای قابلیت جدا شدن از فریم را دارا می باشد. دریچه هوای گرد برجسته را می توان در ابعاد متنوع تولید کرد و از آن می توان با و بدون دمپر استفاده کرد.
دریچه هوای گرد برجسته

دریچه هوای گرد برجسته

×

پشتیبانی شرکت

× - تماس با شرکت با واتس اپ و تلفن