دمپر بادی چیست و چه کاربردی دارد؟ + قیمت دمپر بادی

دمپر بادی چیست و چه کاربردی دارد؟ + قیمت دمپر بادی

دمپر وسیله است برای کنترل دبی هوا در سیستم کانال کشی تهویه مطبوع استفاده می شود که دارای مدل های متنوعی همچون دمپر بادی، دمپر ضد حریق، دمپر دستی، دمپر اتوماتیک (دمپر موتوری یا برقی )، دمپر مابین کانال و پروانه ای می باشد که با توجه به نیاز، گزینه مورد نظر انتخاب می شود. در این مطلب به بیان نحوه عملکرد و کاربرد دمپر بادی می پردازیم.

دمپر بادی چیست؟

دمپر بادی یا همان بالانس دمپر وزنی برای یکسو سازی جریان هوا مورد استفاده قرار میگیرد. بطوری که پره ها با جریان هوا از یک طرف باز شده و با قطع جریان هوا به طور کامل بسته میشود و از ورود هوا از سمت مخالف جلوگیری میکند. بالانس دمپر وزنی از سه بخش: 1. کلاف (گالوانیزه) ، 2. پره (آلومینیوم) 3. خروسک (آلومینیوم) تشکیل شده است.

دمپر بادی با کارکرد فن باز و با خاموش شدن فن بسته می شود و با اینکار از خروج هوای گرم در فصل زمستان و بالعکس از خروج هوای سرد در فصول تابستان جلوگیری می کند و زماینکه با خاموش شدن فن بسته می شود امکان ورود هیچ پرنده و حشره ای به داخل وجود ندارد. برای ساخت قاب بیرونی دمپر بادی از ورق گالوانیزه با ضخامت 1 میلی متر استفاده می شود.

شرکت تهویه نو آستیاک تولید کننده انواع دمپر های پره ای آلومینیومی و گالوانیزه در ابعاد دلخواه مشتری می باشد شما می توانید ساخت انواع مپر ها را به شکل چهارگوش و یا گرد به این شرکت سفارش دهید. این شرکت نه تنها در زمینه ساخت انواع دمپر، بلکه سفارش ساخت دریچه کولر آبی، انواع دریچه تنظیم هوا، کانال کشی کولر ساختمان و کانال سازی صنعتی نیز فعالیت دارد.

دمپر بادی

دمپر وزنی آلومینیومی

موارد کاربرد دمپر بادی

همانطور که گفتیم از دمپر بادی برای یکسو کردن جریان هوا استفاده می شود از این رو هر کجا که نیاز به انجام این کار باشد می توان از آن استفاده کرد. این دمپرها بر روی نما یا دیوار یا بر روی کانال از جنس ورق های آلومینیوم قابل نصب است. از موارد قابل استفاده از دمپر های بادی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

مزایای استفاده از دمپر بادی

  • جلوگیری از ورود هوا در جهت مخالف
  • دارای قابلیت نصب بر روی دیوار
  • جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل
  • دارای قابلیت تنظیم میزان هوای خروجی به میزان معینی یک داکت
  • قابلیت ساخت در ابعاد مختلف
  • عدم نیاز به کاور رنگی

قیمت دمپر بادی

قیمت دمپر بادی به جنس ورق و ابعاد آن بستگی دارد و از این رو برای اطلاع از قیمت دقیق دمپر بادی با کارشناس فروش این شرکت تماس بگیرید و جنس و ابعاد و تعداد دمپر مورد نیاز را ارائه دهید.

شرکت تهویه نو با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در این زمنیه، محصولاتی با کیفیت و قیمت تضمینی به مشتریان خود ارائه می دهد از این رو با خیالی آسوده، سفارش خود را ثبت کنید.

دمپر ژنراتور ، دمپر بادی ، دمپر وزنه ای و بالانس دمپر

×

پشتیبانی شرکت

× - تماس با شرکت با واتس اپ و تلفن