انواع سیستم شوتینگ زباله و اهمیت اجرای اصولی آن

درباره سیستم شوتینگ در ساختمان چه میدانید؟ با مطالعه مقاله ی زیر اطلاعاتی در مورد انواع سیستم شوتینگ زباله را بدست می آورید. سیستم شوتینگ زباله امکان جمع آوری زباله در ساختمان بخصوص ساختمان های مسکونی بلند مرتبه و برج های تجاری-اداری، بیمارستان ها و هتل ها را فراهم می آورد و با توجه به نوع کاربری و محیطی که در آن نصب می شود به چند مدل تقسیم می شود.

انواع سیستم شوتینگ زباله

سیستم شوتینگ زباله با توجه به اینکه بیرون ساختمان اجرا می شود و یا اینکه از آن برای جمع آوری زباله استفاده می شود و یا ملحفه کثیف و نخاله های ساختمانی، به چند مدل تقسیم می شود.

  • کانال شوتینگ ملحفه :

یکی از انواع سیستم شوتینگ، شوتینگ ملحفه می باشد که به منظور جمع آوری ملحفه و البسه کثیف در هتل های بزرگ و بیمارستان ها اجرا می شود.

  • کانال شوتینگ زباله:

بدیهی است که از سیستمی شوتینگی که به عنوان جمع آوری زباله در ساختمان اجرا شود، سیستم شوتینگ زباله گفته می شود که ممکن است طراحی آن بگونه ای انجام شود که در هر طبقه و یا در هر واحد یک دریچه دریافت زباله تعبیه شود.

  • کانال شوتینگ نخاله ساختمانی:

کانال شوتینگ نخاله ساختمانی در ساختمان های در حال ساخت و ساز به منظور جمع آوری سریع نخاله ساختمانی چند طبقه بطور همزمان می باشد که اغلب برای برج های بسیار کارآمد می باشد.

همانطور که گفته شد، سیستم شوتینگ زباله با توجه به محل اجرا به دو مدل داخلی و خارجی تقسیم می شود. به عبارتی اگر کانال شوتینگ در قسمت بیرونی ساختمان اجرا شود به آن شوتینگ خارجی گفته می شود و اگر در داخل ساختمان اجرا شود به آن شوتینگ داخلی می گویند.

نکته: از شوتینگ خارجی اغلب در ساختمان های قدیمی اجرا می شود که در حین ساخت فضایی برای آن در نظر گرفته نشده است.

مزایای اجرای شوت زباله

هدف سیستم شوت زباله انتقال ایمن زباله به محفظه زباله و حفظ خانه ها، ادارات، بیمارستان ها، هتل ها، و مراکز سازگار با محیط زیست از زباله ها و باکتری ها می باشد.

دستگاه شوت زباله در ساختمان های بلند (به طور عمده در خانه های آپارتمانی) برای دفع زباله ها به کار گرفته میشود. ذخیره زباله در ساختمان ها به خصوص در مناطق با آب و هوای گرم باعث ایجاد آلودگی میشود. سیستم شوتینگ زباله یک راه حل راحت، کارآمد وکم هزینه برای انتقال زباله ها به یک اتاق مرکزی و تمیز کردن واحدها می باشد.

دریچه شوت زباله

شوتینگ ملحفه

شوتینگ ملحفه و البسته در اکثر هتل ها و بیمارستان های مدرن طراحی و اجرا شده است و سرعت نطافت اتاق ها را بالا می برد و همچنین باعث صرفه جویی در وقت و انرژی می شود.

ناودان های خشکشویی در هتل ها در هر طبقه قرار می گیرد تا امکان انتقال لباس ها و ملحفه های کثیف را به صورت صحیح و بدون نیاز به آسانسور و پله به خشکشویی هتل فراهم سازد. کانال های شوت باید طوری به هم متصل شوند که از هرگونه صدمه به موارد شوت شونده جلوگیری شود.

اجزای تشکیل دهنده سیستم شوتینگ

این سیستم از محور انتقال، محور تخلیه هوای اتاقک (ونت)، دریچه های بارگذاری، دستگاه تهویه، سیستم شستشو و مخزن تشکیل می شود.

  • ناودان های شوت زباله از جنس استیل نوع 304 (فولاد ضد زنگ) در ضخامت های 0.7mm  تا 1.5mm
  • لوله های ونت از ورق گالوانیزه با ضخامت 0.7 و به قطر 25cm تا 30cm جهت کانال انتقال هوا
  • برای تخلیه هوای اتاقک مخزن از یک کلاهک مکانیکی یا یک دستگاه مکش الکتریکی استفاده میشود.
  • سرعتگیر از ورق استیل نوع 304 با ضخامت 1.5mm تا 2mm ساخته می شود.

شوتینگ زبالهبهترین شرکت طراحی و اجرای انواع سیستم شوتینگ زباله

بدیهی است که سیستم سوتینگ زباله باید کاملا تخصصی طراحی و اجرا شود تا از بروز مشکلات احتمالی همچون آلودگی محیط، سر و صدا و بوع نا مطبوع جلوگیری شود. شرکت تهویه نو آستیاک از جمله شرکت های معروف و معتبریست سالهاست در زمینه طراحی و اجرای انواع شوتینگ زباله، کانال سازی صنعتی و تولید انواع ملزومات با کیفیت سیستم تهویه مطبوع فعالیت داشته و بهترین خدمات را با قیمت مناسب و منصفانه به مشتریان خود ارائه می دهد و اکنون آماده عقد قرارداد با پروژه های صنعتی، مسکونی، اداری و تجاری، بیمارستان ها و هتل ها به منظور اجرای سیستم شوتینگ زباله پیشرفته مجهز به سیستم شست و شو یا تهویه می باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با متخصصان این شرکت تماس حاصل فرمایید.

Call us

تماس با تهویه نو:

02144443230

×

پشتیبانی شرکت

× - تماس با شرکت با واتس اپ و تلفن