کانال کشی تهویه مطبوع با نقشه و محاسبه دقیق

کانال کشی تهویه مطبوع با نقشه کشی و محاسبه دقیق

کانال کشی تهویه مطبوع به معنای طراحی یک مسیر برای انتقال هوا از منبع به محیط مورد نظر است که مراحل اجرای آن نیازمند یک محاسبه و طراحی یک نقشه استاندارد و بهینه می باشد . باید توسط متخصصان شرکت های کانال سازی انجام می شود . در این مطلب ضمن بیان اهمیت کانال کشی تهویه مطبوع به معرفی یک شرکت معتبر جهت انجام محاسبات کانال کشی تهویه مطبوع و طراحی نقشه کانال کشی تهویه مطبوع می پردازیم.

اهمیت کانال کشی تهویه مطبوع

(کانال کشی تهویه مطبوع) نصب و راه اندازی کانال تهویه مطبوع ( HVAC Duct ) تقریبا در تمام خانه ها و ساختمان های اداری-تجاری و صنعتی لازم و ضروری است .

همانطور که گفته شد کانال انتقال هوا برای اهداف سرمایشی، گرمایشی، تهویه و ایجاد تهویه مطبوع اجرا می شود .  داشتن یک سیستم تهویه مطبوع با عملکرد خوب، گرمایش و تهویه ساختمان را تضمین می کند و به بهینه سازی مصرف سوخت کمک شایانی خواهد کرد.

کانال انتقال هوا میتواند از جنس های مختلفی ساخته شود. کانال های گالوانیزه با عایق کاری مناسب گزینه مناسبی برای انتخاب یک سیستم انتقال هوا به شمار می آید.

کانال کشی تهویه مطبوع با نقشه کشی و محاسبه دقیق

کانال کشی تهویه مطبوع با نقشه کشی و محاسبه دقیق

انتخاب، نصب و راه اندازی یک سیستم تهویه مطبوع مناسب برای راحتی کسانی که در ساختمان زندگی می کنند بسیار مهم تلقی می شود. مسیر کانال کشی هوا باید طوری انتخاب شوند که کمترین فضای اشغالی را در بر گیرند.

حفظ کیفیت هوا در هر خانه و ساختمان تجاری یک مسئله بزرگ به شمار می رود. این مساله توسط سیستم های تهویه مطبوع مجهز به فیلتر قابل حل خواهد بود . این سیستم ها از فیلتر های مخصوصی برای جذب آلودگی هایی نظیر دود سیگار و ماشین، مواد شیمیایی و گرد و غبار استفاده میکنند.  این فیلتر ها کمک زیادی در بهبود کیفیت هوا انجام میدهند.

شرکت محاسبات و نقشه کانال کشی تهویه مطبوع

همانطور که اشاره شد کانال کشی استاندارد تهویه نیازمند محاسبات دقیق و طراحی یک نقشه بهینه می باشد . تا هم تهویه مطبوع خوبی ایجاد شود و هم در مصرف انرژی صرفه جویی شود .

امروز شرکت هایی در زمینه انجام محاسبات و نقشه کشی کانال تهویه مطبوع (کانال سازی مدرن) بصورت تخصصی فعالیت می کنند که یکی از بهترین و قدیمی ترین آنها شرکت تهویه نو آستیاک می باشد .

با توجه به سابقه و تجربه متخصصان آن می توانید با اطمینان خاطر کامل صفر تا صد محاسبات کانال کشی تهویه و طراحی نقشه کانال کشی تهویه را به آنها بسپارید.

این شرکت بیش از 10 سال است که در زمینه کانال سازی صنعتی، ساخت کانال پارکینگ، طراحی و اجرای کانال اگزاست و ساخت کانال اسپیرال و تولید انواع ملزومات سیستم تهویه مطبوع نظیر انواع دریچه های تنظیم هوا، دریچه های داکت اسپلیت و دریچه های بازدید تاسیسات و… فعالیت دارد و خدمات ارزنده ای را با قیمت مناسب به مشتریان خود ارائه می دهد.

انواع کانال کشی تهویه مطبوع

کانال کشی تهویه با توجه به شکل ظاهری کانال انتقال هوا و همچنین سرعت انتقال هوا به چند مدل کانال سازی گرد، کانال سازی چهارگوش، کانال های پر سرعت و کانال های کم سرعت تقسیم می شود.

  • کانال کشی گرد:
  • به کانال هایی گفته می شود که دارای سطح مقطع گرد هستند و از جنس آلومنیوم و گالوانیزه در دو مدل اسپیرال و درز طولی ساخته می شوند.
  • کانال کشی چهارگوش:
  • به کانل هایی گفته می شود که دارای سطح مقطع چهار گوش (مستطیل و مربع) می باشند و از جنس آلومینیوم، گالوانیزه و ورق از پیش عایق شده ساخته می شوند.
  • کانال های پر سرعت :
  • سر و صدا به دلیل سرعت بالای انتقال هوا در این نوع کانال های بسیار زیاد بوده از این رو از این نوع نوع کانال ها در محیط هایی مانند:
  • کارخانه ها، تراشکاری و … که سر و صدا در آن ها اهمیتی ندارد، مورد استفاده قرار می گیرند.
  • کانال های کم سرعت :
  • از آنجایی که در این نوع کانال ها سرعت انتقال هوا کم می باشد، سر و صدای حاصل از آن نیز کم می باشد . گزنیه خوبی برای کانال کشی تهویه محیط هایی همچون بیمارستان، ساختمان های تجاری و … می باشد که ایجاد هر گونه سر و صدای اضافی باعث از بین بردن تمرکز و آرامش ساکنین می شود، استفاده می کنند.

مراحل محاسبات و طراحی نقشه کانال کشی تهویه مطبوع 

مراحل محاسبات و طراحی نقشه کانال کشی تهویه به شرح زیر می باشند که به منظور طراحی کانال کشی استاندارد باید مورد توجه قرار گیرد :

  1. طراحی مناسبت ترین پلان برای مسیر کانال کشی
  2. تهیه پلان برای محل دریچه های هوا در کانال کشی
  3. محاسبه افت فشار در کل کانال کشی
  4. محاسبه و تعیین اندازه کانال و طول کانال کشی

قیمت کانال کشی تهویه مطبوع

بدیهی است که قیمت کانال کشی تهویه به نوع کانال سازی (گرد، چهار گوش)، جنس ورق استفاده شده (آلومینیوم، گالوانیزه و ورق از پیش عایق شده)، مساحت محیط مورد نظر و هزینه های حمل و نقل و اجرا بستگی دارد .

بدیهی است که هر چه مساحت بزرگتر باشد قیمت کانال کشی تهویه نیز بیشتر خواهد شد.

×

پشتیبانی شرکت

× - تماس با شرکت با واتس اپ و تلفن