انرژی کارآمد سیستم های تهویه مطبوع

انرژی کارآمد سیستم های تهویه مطبوع

انرژی کارآمد سیستم های تهویه مطبوع به معنای صرفه جویی در مصرف انرژی و خرید سیستم تهویه مطبوع کم مصرف می باشد. کارآمدترین دستگاه های تهویه مطبوع 30 تا 50 درصد انرژی کمتری برای تولید همان مقدار سرمایش مصرف می کنند که تهویه مطبوع ساخته شده در اواسط دهه 1970 مصرف می کرد. حتی اگر کولر گازی شما تنها 10 سال از عمر آن گذشته باشد، می توانید با جایگزینی آن با یک مدل جدیدتر و کارآمدتر، 20 تا 40 درصد در هزینه های انرژی خنک کننده خود صرفه جویی کنید. مطمئناً ارزش آن را دارد که روی یک سیستم تهویه مطبوع جدیدتر و کارآمدتر برای خانه خود سرمایه گذاری کنید. مزایای خرید سیستم تهویه مطبوع جدیدعبارتند از: هزینه کم سرویس و نگهداری، کاهش مصرف انرژی و بازدهی بالا. برای درک انرژی کارآمد سیستم های تهویه مطبوع، بهتر است به بیان تفاوت بین تهویه مطبوع با راندمان پایین و بالا بپردازیم.

انرژی کارآمد سیستم های تهویه مطبوع

به زبان ساده زمانی سیستم تهویه مطبوع کارآمد خواهد بود که با انرژی کارآمد (حداقل انرژی) کار کند. امروزه گزینه های سیستم تهویه مطبوع بسیار زیادی در بازار وجود دارد، تصمیم گیری در مورد اینکه چه چیزی برای شما و نیازهای خانواده شما بهترین است ممکن است کمی دشوار باشد.

با افزایش آگاهی در مورد صرفه جویی در مصرف انرژی در سراسر دنیا، افراد تشویق می شوند تا کم مصرف ترین سیستم تهویه مطبوع یا سیستم تهویه مطبوع با انرژی کارآمد را خریداری کنند.

کارایی در سیستم تهویه مطبوع چگونه اندازه گیری می شود؟

راندمان خنک کننده دستگاه های سیستم تهویه مطبوع به عنوان رتبه بندی SEER ثبت می شود. SEER مخفف عبارت Seasonal Energy Efficiency Ratio است. این رتبه بندی “مایل در هر گالن” برای سیستم های سیستم تهویه مطبوع است. رتبه بالاتر SEER به معنای سیستم کارآمدتر است. آژانس حفاظت از محیط زیست تمام برندهای سیستم های تهویه مطبوع را ملزم می کند که نسبت SEER 14 یا بالاتر داشته باشند (از 1 ژانویه 2015). برخی از سیستم های خنک کننده مدرن تا رتبه 26 SEER و برخی از سیستم های تخصصی بالاتر از آن را کسب کرده اند.

به طور کلی، هر چه کولر گازی شما قدیمی تر باشد، کارایی آن کمتر خواهد بود و مصرف انرژی آن ناکارآمد خواهد بود. از زمانی که سیستم شما نصب شده است، فناوری پیشرفت کرده است و سطح را برای آنچه که “بازده بالا” در نظر گرفته می شود، افزایش داده است. همانطور که سیستم شما قدیمی می شود و هر چه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، کارایی آن کمتر می شود . این به دلیل سایش منظم و تجمع گرد و غبار روی کویل های داخلی و خارجی، دمنده و غیره است.

تعمیر و نگهداری در اینجا نیز نقش دارد

سرویس و نگهداری منظم نقش مهمی در انرژی کارآمد سیستم های تهویه مطبوع دارد. اگر سیستم خود را به طور منظم بازرسی و نگهداری کنید، بسیار کارآمدتر از نادیده گرفتن آن خواهد بود. اگر سیستم خود را حفظ نکنید، احتمالاً سریعتر به آن نقطه “پایان عمر” خواهد رسید. نکته اصلی این است که سیستم‌های با راندمان پایین‌تر هزینه بیشتری برای اجرای روزانه خواهند داشت و همه سیستم‌های مرکزی باید از طریق بازرسی‌های دوره‌ای و نگهداری با کیفیت در شرایط عملیاتی عالی نگهداری شوند.

کارایی سیستم تهویه مطبوع را اینگونه در نظر بگیرید:
تهویه مطبوع شما چقدر در تبدیل پولی که شما به سختی به دست آورده اید به هوای سرد کارآمد است؟ هر چه کارآمدتر، بهتر! تقریباً هر سیستمی هوای سرد را تحویل می دهد، اما به چه قیمتی؟

چگونه سیستم تهویه مطبوع فعلی خود را کارآمدتر کنم؟

برای اینکه وضعیت سیستم تهویه مطبوع فعلی بهبود بخشید تا با انرژی کارآمد تری کار کند، باید جریان هوای مناسبی داشته باشند تا به درستی کار کنند. هر چیزی که مانع از دریافت هوای مورد نیاز سیستم تهویه مطبوع شما شود، با وارد کردن بار نامناسب به موتور و محدود کردن عبور هوا از سیم پیچ اواپراتور (قسمت سرد!) راندمان و عملکرد را کاهش می دهد.

  • جریان هوا و یونیت های بیرونی

یونیت های بیرونی سیستم تهویه مطبوع را از گیاهان و علف های هرز بیش از حد رشد کرده دور نگه دارید. متوجه خواهید شد که پره های رادیاتور مانند رادیاتور ماشین کار می کنند. اگر رادیاتور مسدود شده باشد، دستگاه باید سخت تر کار کند تا هوای خنکی را که می خواهید تولید کند. هر چه دستگاه سخت‌تر کار کند، هزینه اجرای آن بیشتر می‌شود و عملکرد ضعیف‌تری خواهد داشت.

  • تعمیر و نگهداری پیشگیرانه

همانطور که در ابتدای مقاله بدان اشاره کردیم، برای اینه انرژی سیستم تهویه مطبوع کارآمد باشد باید آن را به طور منظم آن را تعمیر کنید. توصیه می شود حداقل سالی یکبار سیستم تهویه مطبوع را سرویس کنید. این هیچ تفاوتی با ماشین یا بدن شما ندارد. برای تشخیص زودهنگام مشکلات باید به طور مرتب چیزها را بررسی کرد. اگر یک سیستم سیستم تهویه مطبوع به درستی نگهداری نشود، کثیف می شود، اگر سرویس‌دهی نشود، سیستم تهویه مطبوع شما می‌تواند پر از مو، گرد و غبار شود و حتی می‌تواند به یک محیط بیولوژیکی رسیده تبدیل شود. این می تواند بر هوایی که تنفس می کنید تأثیر بگذارد. کویل های داخلی حتی می توانند زنگ بزنند، و این می تواند از طریق پلنوم به هر اتاق در خانه شما منتقل شود. این یک خطر بالقوه برای مبتلایان به آسم/آلرژی و به طور کلی سلامت شما است، اما برای سیستم تهویه مطبوع شما نیز مضر است. هنگامی که خدمات سالانه خود را دریافت می کنید، تکنسین باید سیم پیچ کندانسور بیرونی را تمیز کند و بقیه سیستم را برای نیازهای تعمیر و نگهداری بیشتر بازرسی کند. نگاهی به همه چیز، تمیز کردن و نگهداری به درستی به شما کمک می کند تا سیستم تهویه مطبوع شما کارآمدتر کار کند، خانه شما را بهتر خنک کند و عمر طولانی تری داشته باشد.

  • فیلتر ها را مرتباً عوض کنید

لطفا فیلتر سیستم تهویه مطبوع را مرتباً عوض کنید! وقتی فیلتر سیستم تهویه مطبوع خود را عوض نمی کنید، واحد مرکزی جریان هوای کمتری دریافت میکند. مثل این است که انسان سعی کند با دهان پوشیده از یک تپه بدود… جالب نیست! کاهش جریان هوا به این معنی است که سیستم تهویه مطبوع شما باید سخت‌تر کار کند تا دمای مورد نظر شما را به دست آورد. این فشار اضافه شده به سیستم می تواند منجر به یخ زدن سیم پیچ اواپراتور شما (بخشی از سیستم تهویه مطبوع شما که به طور فعال هوا را خنک می کند) شود. سیستم شما را از عملکرد صحیح باز می دارد و به طور بالقوه باعث تعمیر برخی از مشکلات بسیار گران قیمت می شود!

  • عایق کاری سیستم کانال کشی

در برخی موارد، برای انتقال هوای تولید شده توسط منبع به محیط از کانال انتقال هوا استفاده می شود. عایق کاری سیستم کانال کشی بیسیار حائز اهمیت می باشد و تاثیر زیادی بر کاهش مصرف انرژی و بازدهی مطلوب دارد. نشتی موجود در کانال هوا می تواند تا 30 درصد از هوای تازه و خنک را حتی قبل از رسیدن به اتاقی که در آن هستید از دست بدهد! بیرون کشیدن هوای گرم و مرطوب از اتاق زیر شیروانی یا بدتر از آن، پرداخت هزینه برای تهویه مطبوع آن را متوقف کنید! جهت عایق کاری سیستم کانال کشی با استفاده از عایق الاستومری با کارشناسان شرکت تهویه نو تماس حاصل فرمایید.

  • در صورت مشاهده قطعه خراب، آن را تعویض کنید!

در اسرع وقت با یک سرویسکار حرفه ای برای جایگزینی خازن های خراب یا سایر قطعاتی که به درستی کار نمی کنند، هماهنگ کنید. اگر تهویه مطبوع شما قطعاتی دارد که با پتانسیل کامل خود کار نمی کنند، می تواند باعث شود که سایر قطعات نیز سخت تر کار کنند و زودتر از حد انتظار خراب شوند و هزینه های شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. اگر تکنسین سرویس شما پیشنهاد تعویض خازن‌ها را می‌دهد، منتظر نمانید تا این اجزا به طور کامل خراب شوند، این کار باعث می‌شود که سیستم به طور کامل کار نکند و در این مدت به قطعات گران قیمت آسیب برساند. قانون مورفی به ما می گوید که خرابی سیستم در گرم ترین روز سال اتفاق می افتد، اغلب در تعطیلاتی که خانواده یا دوستانی در شهر دارید! فعال باشید.

چرا سیستم تهویه مطبوع با راندمان بالا بهتر هستند؟

سیستم‌های با راندمان بالاتر، سیستم‌های جدیدتری هستند که عملکرد بهتری نسبت به پیشینیان خود دارند، زیرا از تغییرات در فناوری بهره برده‌اند. بهترین این سیستم ها با کمپرسورهای متغیر استثنایی کار می کنند که با خاموش و روشن شدن تا حد امکان به حفظ سطح راحتی مطلوب کمک می کند. کلید راحتی خانه شما در داخل دمنده سرعت متغیر داخلی، واحد متراکم کننده بیرونی و هوشمندی کنترل کننده یا ترموستات نهفته است. کمپرسور در سیستم تهویه مطبوع با بالاترین راندمان امروزی می‌تواند جریان مبرد و جریان هوا را که از طریق سیستم می‌گذرد را به طور متغیر کنترل کند، به این معنی که در زمان نیاز به ظرفیت مورد نظر خود می‌رسید، نه بیشتر یا کمتر.

چرا سیستم تهویه مطبوع با راندمان بالا بهتر هستند؟

چرا سیستم تهویه مطبوع با راندمان بالا بهتر هستند؟

این نمودار نشان می دهد که چگونه دمای خانه شما با حداقل مقدار انرژی صرف شده برای ثابت نگه داشتن دما در مدت زمان طولانی حفظ می شود. روشن و خاموش کردن سیستم، نه تنها باعث فرسودگی سیستم شما می شود، بلکه انرژی بیشتری مصرف خواهد کرد تا … واقعاً خانه شما به طور مداوم خنک نشود.

سیستم AC موجود شما ممکن است 15 تا 20 سال سن داشته باشد. در این مدت بهبودهای کارایی زیادی صورت گرفته است. این پیشرفت‌ها کارکرد سیستم‌های با راندمان بالا را ارزان‌تر می‌کنند، زیرا در تبدیل هوای گرم به هوای سرد مؤثرتر هستند. با توجه به پیشرفت‌های طراحی و فناوری، سیستم‌های AC امروزی کارآمدتر از همیشه هستند. استفاده از انرژی کمتر آنها را برای محیط زیست ما نیز بهتر می کند. مطمئناً ارزش آن را دارد که روی یک تهویه مطبوع جدیدتر و کارآمدتر برای خانه خود سرمایه گذاری کنید.

×

پشتیبانی شرکت

× - تماس با شرکت با واتس اپ و تلفن