انواع کانال کولر- قیمت کانال کولر

کانال کولر

درباره کانال کولر

انواع کانال کولر در گذشته از ورق گالوانیزه و معمولا با ضخامت 0.45,0.50,0.60 mm ساخته می شد . اما امروزه با پیشرفت صنعت کانال سازی، به منظور بازدهی مطلوب کانال های جدید را در اشکال مختلف با استفاده از ورق هایی از جنس های متنوع می سازند .

در این مطلب ما عکس انواع کانال کولر را با به همراه توضیحی مختصر با شما به اشتراک می گذاریم.

عکس انواع کانال شرکت تهویه نو

کانال کشی کولر ساختمان بسته به مکان کولر از پشت بام یا بالکن انجام می شود . اتصالات آن در دو نوع بند کشویی (ورقی) و فلنج (نبشی + پیچ و مهره + نخ نسوز) می باشد . از ابزار کانال سازی کولر می توان به دستگاه کشوزن (کانال زن)، قیچی ورق بری و قالب تنه، مشتی و چکش اشاره کرد.

کانال با توجه به شکل ظاهری به دو دسته گرد و چهارگوش (مستطیل و مربع) تقسیم می شود . از نظر جنس ورق نیز به چند مدل من جمله گالوانیزه، ورق از پیش عایق شده، آلومینیوم. پارچه ای (الیاف خاص)، پلاستیکی و فلکسیبل تقسیم می شود . که در ادامه تصاویر هر یک از آنها را مشاهده می نمایید.

شرکت تهویه نو یکی از بزرگترین شرکت های کانال سازی در تهران می باشد که بیش از 10 سال در این زمینه فعالیت داشته و در کانال کشی پروژه های بزرگ و مطرحی را بر عهده داشته است. علاوه بر آن یکی از شرکت های معتبر تولید کننده انواع ملزومات تهویه مطبوع نظیر دریچه کانال کولر، انواع دریچه های تنظیم هوا و … نیز می باشد.

  • کانال کولر چهارگوش

از مزایای استفاده از کانال کولر چهارگوش می توان به نصب آسان و قیمت ارزان و از معایب آن می توان به وزن بالا ، افت فشار بیشتر نسبت به کانال گرد ، اشغال فضای زیاد آن اشاره کرد.

از چهارچوب برای اتصال دریچه به کانال استفاده میگردد و دریچه پس از سفید کاری نصب میشود.

انواع جدید کانال های چهار گوش کانال های TDC,TDF  می باشند . در کانال های TDC از نبشی ها و اتصالات گالوانیزه  و برای هوابندی از نوار درز گیر استفاده می شود که باعث کم شدن وزن کانال ها و راندمان بالاتر می شود .

کانال های TDF  فلنچ سر خود هستن و دو سر کانال ها به صورت نبشی ساخته می شود .

کانال چهار گوش

انواع کانال چهار گوش

  • کانال گرد

کانال کولر گرد و یا اسپیرال، نسل جدید کانال می باشد و به دلیلی مزایایی که دارند، درحال جایگزینی برای کانال چهارگوش می باشد.

از مزایای این نوع کانال می توان به کاهش صدا، سرعت انتقال هوا، حجم کم اشاره کرد .  البته استفاده از این نوع کانال در ابعاد بزرگ  معایبی همچون محدودیت فضا در داخل سقف ساختمان ها کاذب برای استفاده از این نوع کانال .

عکس کانال کولر گرد

عکس انواع کانال کولر گرد

  • کانال پارچه ای ( از تولیدات شرکت نمی باشد )

از جدیدترین نوع کانال می توان به کانال کولر پارچه ای اشاره کرد که جنس آن از یک نوع الیاف خاص می باشد و از مزایای آن می توان به کاهش سر و صدا، نصب سریع و آسان اشاره کرد.

عکس کانال کولر پارچه ای 

عکس کانال کولر پارچه ای

  • کانال فلکسیبل

به کانال فلکسیبل، خرطومی نیز گفته می شود . شکل ظاهری آن گرد بود و از جنس فویل با روکش PVC می باشد اما در مقابل ضرفه بیار آسیب پذیر است.

عکس کانال کولر فلکسیبل

عکس کانال کولر فلکسیبل

  • کانال از پیش عایق شده ( از تولیدات شرکت نمی باشد )

کانال از جنس ورق پیش عایق شده صرفا قابلیت استفاده در ساخت کانال چهارگوش را دارد .

جنس این مدل از فوم پلی اورتان با ضخامتی مابین 1 الی 3 سانتی متر به همراه روکش ورق آلومینیومی است. فوم پلی اورتان در اینجا نقش عایق را برعهده دارد.

عکس کانال کولر از پیش عایق شده

عکس کانال کولر از پیش عایق شده

  • کانال کولر پلاستیکی

وزن کانال پلاستیکی بسیار سبک بوده و همین امر باعث سرعت نصب آن می شود و به دلیل آنتی باکتری بودن و قیمت مناسب آن، استفاده از ان روز به روز در حال افزایش می باشد.

عکس کانال کولر پلاستیکی

عکس کانال کولر پلاستیکی

قیمت کانال کولر

با مطالعه مطلب فوق، تصاویر انواع کانال کولر را مشاهده نمودید و تا حدودی با معایب و مزایای هر یک از آنها آشنا شدید . اما قیمت کانال کولر، بدیهی است که هر چه متراژ کانال کشی بیشتر باشد، هزینه نیز بیشتر خواهد شد .

اما در کل مواردی همچون جنس ورق، متراژ ورق، و همچنین حق الزحمه طراحیريال ساخت و نصب، هزینه نهایی ساخت کانال کولر را مشخص می کند.

جهت اطلاع از قیمت کانال کولر با کارشناس فروش شرکت تهویه نو آستیاک تماس جاصل فرمایید.

×

پشتیبانی شرکت

× - تماس با شرکت با واتس اپ و تلفن