بدون کولر خانه تان را خنک کنید!

بدون کولر خانه تان را خنک کنید!

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چطور خانه خود را بدون کولر خنک کنید؟ در تابستانی که گذشت شاهد قطعی ها مکرر برق در سراسر کشور بودیم که یکی از دلایل آن صرفه جویی در مصرف برق مطرح شد. در چنین شرایطی شما می توانید با استفاده از ترفند هایی بدون استفاده از کولر، بطور طبیعی خانه خود را خنک کنید. برای یادگیری این روشها طبیعی ادامه این مطلب را دنبال کنید.

بدون کولر خانه تان را خنک کنید!

خنک کردن خانه به روش طبیعی، یعنی بدون استفاده از هیچ وسیله خنک کننده برقى بتوانیم دماى خانه را کاهش دهیم.  یکی از موثرترین روش ها این است که گرمایى را که به ساختمان مى تابد، دفع و از ورود آن به خانه پیشگیرى کنیم.

انعکاس یا بازتاباندن حرارت یکی از روش های مناسب برای پیشگیرى از جذب حرارت و دفع گرما می باشد. گرما و حرارت از طریق تابش نور خورشید به سقف و پنجره ها وارد خانه مى شود که شما می توانید با نصب شیشه های رفلکس، نصب سایبان هاى داخلى و خارجى و یا نصب پرده های حصیری از ورود گرما به داخل منزل جلوگیری کنید و خانه خود را بطور طبیعی خنک کنید.

شرکت تهویه نو آستیاک، از جمله شرکت هایی است که بطور تخصصی در زمینه طراحی و اجرای انواع کانال انتقال هوا، کانال کولر و ساخت انواع ملزومات سیستم کانال کشی تهویه مطبوع نظیر انواع دریچه های تنظیم هوا، دریچه کولر متنوع و دریچه های سقفی و … فعالیت دارد و آماده عقد قرارداد با پروژه های صنعتی می باشد.

 پرده هاى مات و حصیرى

برای خنک کردن طبیعی خانه، بدون کولر می توانید با استفاده از پرده های مات و حصیری میزان ورود نور خورشید به داخل خانه را به اندازه چشم گیری کاهش دهید.

شیشه ها

جالب است که بدانید 40 درصد از گرماى ناخواسته از طریق شیشه پنجره ها وارد خانه می شود برای جلوگیری از ورود این گرما کافیست که از شیشه های رفلکس و یا بازتابدهنده نور خورشید استفاده کنید. این شیشه ها باعث کاهش میزان نور خورشید به داخل خانه شده و همچنین از مشکلاتی نظیر مرنگ شدن مبلمان، پرده ها و فرش… جلوگیری می کند.

شیشه های رفلکس در رنگ ها با درجه تیرگی مختلفی وجود دارد که باید با توجه به آب و هواى منطقه اى که در آن زندگى مى کنید، نوع مناسب را انتخاب کنید.

نکته: در خانه های جنوبی از این نو شیشه ها استفاده نکنید چراکه در زمستان بتوانید از گرماى نور خورشید استفاده کنید.

از سایبان هاى داخلى و خارجى استفاده کنید!

سایبان ها نیز یکی از روش های طبیعی برای خنک کردن خانه بدون کولر می باشند. شما با نصب این سایبان ها در هر دو سطح خارجى و داخلى میزان ورود نور خورشید به داخل خانه را کاهش می دهید. به عبارتی نصب سایبان داخلی و پرده می تواند 65 درصد از گرماى ناشى از تابش خورشید را که از طریق پنجره وارد خانه مى شود را کاهش دهد و با نصب سایبان های بیرونی این میزان به 95 درصد هم افزایش می یابد.

با نصب سایبان های داخلی و خارجی بر روی پنجره های شرقى، غربى و جنوبى خانه می توانید هوای خانه را بدون روشن کردن کولر خنک کنید و از کنار زدن پرده و یا سایبان بخصوص در فصل گرم تابستان خودداری کنید و فقط شبها پنجره ها را باز کنید.

البته در زمان نصب سایبان های داخلی و خارجی باید به تعداد دفعات باز و بسته کردن پنجره ها و همچنین شرایط آب و هوایی منطقه دقت کنید.  چنانچه در منطقه اى زندگى مى کنید که زمستان هاى سرد دارد، از سایبانهایى استفاده کنید که قابلیت نصب و برداشتن داشته باشد و بتوانید در زمستان آنها را بردارید.

مطالب مرتبط

×

پشتیبانی شرکت

× - تماس با شرکت با واتس اپ و تلفن