سیستم شوتینگ زباله، نخاله و ملحفه

سیستم شوتینگ زباله، نخاله و ملحفه

شرکت تهویه نو یکی از قدیمی ترین شرکت های طراحی و ساخت سیستم شوتینگ زباله، نخاله و ملحفه می باشد که اب استفاده از متریال با کیفیت و بکار گیری ایده های جدید مهندسی بهترین خدمات را با قیمتی مناسب به مشتریان خود ارائه می دهد. این شرکت اکنون آماده امضای قرارداد همکاری با شرکت های صنعتی، هتل ها، بیمارستان ها و برج های مسکونی می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش تهویه نو تماس حاصل فرمایید.

بدهی است برای برخی افراد سوالاتی همچون شوتینگ زباله چیست؟ شوتینگ زباله چه کاربردی دارد؟ چرا باید از شوتینگ زباله استفاده کنیم؟ شوت زباله در چه ساختمان هایی قابل اجرا هست؟ در چه مرحله ای از ساختمان شوتینگ زباله نصب میشه؟ هزینه نصب شوت زباله؟ و… مطرح باشد، در ادامه این مطلب با معرفی کامل سیستم شوتینگ زباله، نخاله و ملحفه، یکی از محصولات شرکت تهویه نو، پاسخ تمامی سوالات را خواهیم داد.

معرفی شوتینگ زباله شرکت تهویه نو

در جوامع امروزه سیستم شوتینگ زباله یکی از ملزومات آپارتمان نشینی بشمار می آید. به طور مثال در یک ساختمان 15 طبقه هر واحد حداقل روزی یک بار زباله های خود را به بیرون از ساختمان ببرند که برای انجام این کار باید از آسانسور استفاده کنند و هم ممکن است شیرابه زباله ها در مسیر ریخته شود، این کار باعث کثیفی ساختمان و استهلاک بالای آسانسور می شود در حالیکه با نصب سیستم شوتینگ زباله دیگر نیازی به بیرون بردن زباله ها نبوده و فقط کافیست زباله ها را داخل دریچه هایی که در هر واحد و یا طبقه نصب شده بی اندازید. به طور کلی شوتینگ زباله مکانیزم انتقال زباله از طبقات بالا به محل جمع آوری آن در پایین ساختمان هست.

سیستم شوتینگ ملحفه نیز به همین شکل می باشد، به عنوان مثال در هتل و یا بیمارستان های بزرگ و چند طبقه که روزانه مراجعه کننده زیادی دارند و باید بصورت روزانه اتاق های آن نظافت و ملحفه های آن شسته شود، بخصوص در شرایط فعلی به دلیل شیوع ویروس کرونا، سطح بهداشت این امکان بیش از قبل مورد توجه قرار گرفته است، با اجرای سیستم شوتینگ جمع آوری و حمل ملحفه های کثیف و انتقال آنها به رختشویخانه بسیار سریع و آسان می شود.

شرکت تهویه نو با بیش از 10 سال سابقه در زمینه کانال سازی (طراحی و تولید کانال انتقال هواتولید انواع دمپر پره ای، کلاهک پره ای، انواع آبچکان و آبرو، هودهای صنعتی، عایق الاستومری اینک با طراحی و تولید سیستم شوتینگ زباله و ملحفه در خدمتش شما عزیزان میباشد.

محل نصب شوتینگ زباله

شوتینگ را میتوان در لابی مشترک، بالکن، راه پله و آشپزخانه نصب کرد.

محل نصب شوتینگ زباله

محل نصب شوتینگ زباله

کانال شوت

ویژگی های سیستم شوتینگ زباله

  1. دفع زباله در هر زمان و چند بار در روز
  2. عدم نیاز به جمع آوری و انباشته کردن زباله در منزل
  3. تامین آسایش
  4. کاهش بار ترافیکی آسانسور
  5. ذخیره نیروی انسانی
  6. کاهش مصرف برق
  7. تمیز ماندن فضای ساختمان

اجزاء تشکیل دهنده شوتینگ زباله و ملحفه

سیستم شوتینگ زباله و ملحفه تشکیل شده از کانال اصلی (بدنه)، دریچه شوت زباله، سرعتگیر، سیستم شستشو، کانال ونت، کلاهک مکانیکی، ساپورت و عایق صوتی که در ادامه به شرح هر یک از آنها می پردازیم.

شوتینگ زباله
1. کانال شوتینگ

کانال شوتینگ برای هدایت زباله یا ملحفه به طبقه پایین دست و به صورت گرد ساخته میشود.

انواع ورق های مورد استفاده عبارتند از:

  • استنلس استیل 304 مات و براق 0.7 – 1.0 mm
  • استنلس استیل 316 (ضد حساسیت) 0.7 – 1.0 mm
  • گالوانیزه 1.0 mm

قطر کانال شوتینگ بین 50 تا 60 سانتیمتر انتخاب میشود. اتصال کانال ها به یکدیگر باید به صورت پوش فیت باشد تا در طول مسیر هیچ نوع برآمدگی یا لبه تیز وجود نداشته باشد.

کانال شوتینگ زباله ساخت شرکت تهویه نو

کانال شوتینگ زباله ساخت شرکت تهویه نو

2 . دریچه شوتینگ

دریچه شوتینگ برای دسترسی به کانال انتقال و جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع به طبقات و همچنین جلوگیری از خطر سقوط افراد مورد استفاده قرار میگیرد. دریچه ها از ورق استنلس استیل و به صورت دوجداره با عایق صوتی می باشند. تمامی اجزای دریچه اعم از اتصالات و لولا باید از جنس استیل باشند. دریچه ها از نوع بالا بازشو 45 درجه می باشند.

دریچه شوتینگ تولید شرکت تهویه نو

دریچه شوتینگ تولید شرکت تهویه نو

3. سرعتگیر شوتینگ زباله

سرعتگیر به منظور کاهش سرعت زباله در انتهای کانال شوتینگ نصب میشود. این کاهش سرعت باعث میشود تا کیسه های زباله بر اثر برخورد با مخزن دچار پارگی نشوند. جنس سرعتگیر از ورق استنلس استیل با ضخامت 1.5 – 2.5 mm بسته به ارتفاع برج انتخاب می شود.

سرعتگیر شوتینگ زباله ساخت شرکت تهویه نو

سرعتگیر شوتینگ زباله ساخت شرکت تهویه نو

4. سیستم شستشو شوتینگ زباله

سیستم شستشو، برای شستشوی بدنه کانال اصلی و سرعتگیر بکار می رود. شستشوی مستمر شوتینگ تاثیر به سزایی در جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع و بیماری های تنفسی خواهد داشت.

سیستم شستشو شوتینگ زباله

سیستم شستشو شوتینگ زباله

5. کانال ونت شوتینگ زباله و ملحفه کثیف

کانال ونت شوتینگ برای انتقال بوی نا مطبوع اتاقک زباله به بیرون از ساختمان نصب می شود.

6 . عایق صوتی شوتینگ زباله و ملحفه کثیف

برای کاهش صدای برخورد زباله به کانال اصلی و سرعتگیر از عایق صوتی از نوع EPDM استفاده میشود.

عایق های الاستومریک برای شوتینگ زباله

×

پشتیبانی شرکت

× - تماس با شرکت با واتس اپ و تلفن