بررسی سیستم های تهویه مطبوع تمام آب، تمام هوا و هواشوی

بررسی سیستم های تهویه مطبوع تمام آب، تمام هوا و هواشوی

بطور کلی به سیستمی هایی که بتواند سرعت جریان، دما و رطوبت هوا را کنترل کند، سیستم تهویه مطبوع می گویند. هوای تولید شده توسط سیستم های تهویه مطبوع توسط کانال های انتقال هوا به محیط مورد نظر منتقل می شوند که محاسبه و طراحی دقیق آن بسیار مهم است، از این رو تمامی مراحل آن را به دست کارشناسان حرفه ای و با تجربه بسپارید. در ادامه این مطلب از سایت تهویه نو به بررسی سیستم تهویه مطبوع تمام آب، تمام هوا و هواشوی می پردازیم.

سیستم تهویه مطبوع تمام آب، تمام هوا و هواشوی

سیستم هوا شوی و به اصطلاح ایرواشرها به دلیل رطوبت زنی هوا، برای مناطق معتدل و خشک مناسب می باشد و سیستم های تهویه مطبوع تمام آب قادر به تغییر رطوبت هوا نبوده و اما به لحاظ حجم کم تأسیسات و همچنین هزینه کم راه‌اندازی و نگهداری بر سایر سیستم‌ها مزیت دارد.

همانطور که می دانید هوای تولید شده توسط این دستگاه ها بواسطه، سیستم کانال کشی از دستگاه به محیط منتقل می شود. برای محاسبه، طراحی و اجرای کانال انتقال هوا ساختمان مسکونی و صنعتی، با شرکت کانال سازی تهویه نو تماس حاصل فرمایید.  این شرکت با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در زمینه کانال سازی صنعتی، طراحی کانال اگزاست و ساخت کانال هواساز و تولید سایر ملزومات سیستم تهویه مطبوع فعالیت دارد و بهترین ها را به مشتریان خود ارائه می دهد.

سیستم هوا شوی

سیستم شستشوی هوا صنعتی یک دستگاه هیبریدی است که ترکیبی از یک دستگاه تصفیه هوا، یک رطوبت زن و تولید هوای 100 درصد تازه است. ایرواشرهای صنعتی رطوبت کافی را به هوا اضافه می کنند و مانند یک تصفیه کننده هوای معمولی، یک دستگاه شستشوی هوا، آلاینده های هوا را حذف می کند و با اینکار از میزان خشکی هوا می کاهد. فیلترهای پیش گرد و غبار که در داخل ای سیستم تعبیه شده، از ورود ذرات گرد و غبار به منطقه ای که قرار است خنک شود جلوگیری می کند.

ایرواشرها چگونه کار می کنند؟

سیستم ایرواشر صنعتی، یک دستگاه انتقال هوای فلزی است که از کابینت فلزی ساخته شده و دارای فن گریز از مرکز برای تولید هوا با فشار بالا است. یک پمپ گردش آب، آب را روی پدهای سلولزی می پاشد تا هوای گرم ورودی را خنک کند.

شوینده های هوا بسیاری از انواع آلرژن های خانگی از جمله گرد و غبار، شوره حیوانات خانگی، موهای حیوانات خانگی، هاگ های کپک، گرده و سایر ذرات معلق در هوا را از بین می برند و در عین حال به هوا رطوبت می افزایند. محبوب ترین انواع ایرواشر از فناوری پروانه استفاده می کنند. سیستم شستشوی هوای صنعتی همچنین از پیش فیلتر برای فیلتر کردن ذرات آلرژی زا و گرد و غبار از هوای ورودی قبل از خنک کردن اتاق شما استفاده می کند. این مدل ها از فناوری اصل تبخیر برای اضافه کردن رطوبت به فضای شما استفاده می کنند.

سیستم تهویه مطبوع تمام آب

سیستم تهویه مطبوع تمام آب

سیستم تهویه مطبوع تمام آب

در سیستم های تهویه مطبوع تمام آب، ناقل حرارت و برودت آب بوده. برای ایجاد گرمایش در فصول سرد سال، آب در موتورخانه در دستگاه های حرارتی مانند دیگ بخار یا دیگ آبگرم، گرم می شوند و اما در فصول گرم سال، برای تهیه آب سرد در موتورخانه ها از چیلر یا آبسرد کن استفاده می کنند. در نهایت آب سرد و آب گرم تهیه شده به داخل کویل های مبدل حرارتی اتاق ها ( مثل فن کویل ) ارسال می شود. بادبزن یا فن متعلق به این دستگاه هوا را از روی کویل عبور داده و باعث گرمایش یا سرمایش اتاق های داخلی ساختمان می گردد.

سیستم تهویه مطبوع تمام هوا

در موتور خانه تهویه مطبوع تمام هوا نیز دستگاه های آبگرم (دیگ آبگرم) و دستگاه آبسرد (چیلر) تعبیه شده و از دستگاه هواساز مرکزی ( a.h.u ) برای تامین و ارسال هوای گرم و سرد استفاده می شود. دستگاه هواساز در محلی نزدیکتر به فضای تهویه شونده و دور از موتورخانه در اتاقکی نصب می شود. نحوه عملکرد این سیستم به این صورت است که سیال ناقل برودت و حرارت به داخل کویل دستگاه هوا ساز پمپ می شود و هوایی که توسط فن با سرعت از روی کویل ها عبور کرده (سرد و گرم) از طریق کانال های هوای سقفی بداخل فضاهای تهویه شونده توزیع می شود و هوایی که از روی کویل ها عبور کرده تصفیه فیزیکی شده و رطوبت آن کنترل می شود و سپس به محیط منتقل می شود.

×

پشتیبانی شرکت

× - تماس با شرکت با واتس اپ و تلفن