کانال گرد اسپیرال؛ ساخت کانال اسپیرال با تجهیزات سوییسی و قیمت مناسب

کانال گرد اسپیرال باکیفیت و قیمت مناسب

کانال گرد اسپیرال امروزه باعث ایجاد تغییر و تحولاتی در صنعت کانال سازی شده و به دلیل شکل ظاهری و مارپیچی که دارد، اسپیرال نام گذاری شده است.

شرکت تهویه نو (کارخانه کانال سازی)، سال هاست در زمینه  طراحی، ساخت و اجرای انواع کانال انتقال هوا، انواع دریچه های تنظیم هوا، هود صنعتی، سیستم شوتینگ زباله و ملحفه، کانال سازی صنعتی و … فعالیت درخشان دارد و محصولات و خدمات باکیفیت و ارزنده ای را به مشتریان خود ارائه می دهد.

برای مشاوره رایگان و ثبت سفارش همین حالا با ما تماس بگیرید

در ادامه به شرح یکی ازخدمات و محصولات تهویه نو، ساخت و راه اندازی کانال اسپیرال گرد می پردازیم.

ساخت و راه اندازی کانال اسپیرال توسط شرکت تهویه نو آستیاک

کانال انتقال هوا عنصر اساسی سیستم تهویه است. مجاری تهویه گذرگاه هایی هستند که برای انتقال هوا – تامین هوای تازه بیرون و حذف هوای کهنه داخل محوطه استفاده می شوند. کانال های تهویه را می توان بر اساس شکل آن، یعنی گرد و چهار گوش تقسیم کرد .

همچنین می توان آن را با توجه به موادی که از آن ساخته شده است متمایز کرد. به عنوان مثال : لوله مارپیچ سفت و سخت معمولاً از ورق فولادی گالوانیزه ساخته می شود. کانال های انعطاف پذیر اغلب از آلومینیوم، فویل پلی استر و غیره ساخته می شوند.

محبوب ترین نوع کانال کشی که برای سیستم های تهویه مسکونی و صنعتی استفاده می شود، کانال گرد اسپیرال (مارپیچی ) و کانال چهار گوش است.

کانال اسپیرال یک لوله مارپیچی سفت و سخت است که از فلز فولادی، اغلب فولاد گالوانیزه، و همچنین از فولاد ضد زنگ ساخته شده است. کانال اسپیرال دارای انتهای مادگی است، بنابراین برای اتصال دو بخش کانال باید از کوپلر نر به عنوان قطعه اتصال استفاده شود.

کانال گرد اسپیرال؛ ساخت کانال اسپیرال با تجهیزات سوییسی و قیمت مناسب

کانال کشی اسپیرال از اجزای زیر تشکیل می شود:

  • کانال ها و اتصالات مانند خم ها، کاهنده ها، قطعات تی، کوپلینگ ها، درپوش های انتهایی و غیره.
  • ملزومات تنظیم جریان هوا، به عنوان مثال. دمپرهای هوا، رگولاتورهای VAV و CAV؛
  • ملزومات کاهش صدا، به عنوان مثال. ضعیف کننده های صدا، اتصال دهنده های کانال انعطاف پذیر، عایق کانال (عایق الاستومری).
  • ملزومات حفاظتی در برابر آتش، مانند دمپرهای آتش و دود، دریچه های هوای مقاوم در برابر آتش
  • ملزومات تعلیق و تعمیر، به عنوان مثال. گیره ها، میله های رزوه ای، براکت های ساپورت، پیچ، پرچ ها و یک نوار آب بندی.
  • ملزومات تکمیلی مانند دریچه های تنظیم هوا، دیفیوزرها، لوورها و غیره.

به دلیل ویژگی های منحصر بفرد همچون  انتقال هوا بصورت یکنواخت و کاهش سر و صدا ناشی از حرکت هوا در کانال گرد اسپیرال، نظر اکثر صاحبان صنایع را به سمت خود جلب نموده است.

شرکت ها، مهندسین و مجریان سیستم های تاسیساتی و کانال کشی تاسیسات این کانال را به نام های دیگر همچون کانال مارپیچ، کانال گرد، لوله اسپیرال گرد گالوانیزه، کانال اسپیرال و لوله اسپیرال می شناسند.

شرکت تهویه نو طراح ، تولید کننده و مجری کانال های هوای گرد اسپیرال و انواع اتصالات آن می باشد و همواره سعی در بالا بردن هر چه بیشتر کیفیت محصولات خود دارد و از زمان تاسیس این شرکت تا کنون ساخت و راه اندازی کانال اسپیرال گرد پروژه های صنعتی بزرگی را بر عهده داشته است.

کاربرد کانال اسپیرال

عموما برای انتقال هوا از منبع به فضای مورد نظر و ایجاد تهویه مطبوع اماکن بزرگ که محدودیتی برای ارتفاع و نصب کانال وجود ندارد همچون سوله ها، نمایشگاه ها، ترمینال های مسافربری وکارخانجات صنعتی از کانال گرد اسپیرال استفاده می شود.

جالب است که بدانید از کانال گرد اسپیرال علاوه بر رفت و برگشت هوا و ایجاد تهویه مطبوع، از آن به عنوان خروجی دودها و بخارهای سمی مواد شیمیایی در کارخانه ها نیز استفاده می شود.

از دیگر کاربرد های کانال گرد اسپیرال می توان برای تخلیه مواد زائد نظیر دفع زباله در شوتینگ، تخلیه گرد و غبار و جابجایی دانه ها، ذرات و غلات نیز استفاده کرد.

مشخصات ظاهری کانال گرد اسپیرال

کانال اسپیرال
مشخصات ظاهری کانال اسپیرال شرکت تهویه نو آستیاک

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می نمایید این کانال دارای سطح مقطع دایره ای شکل و استوانه ای با ابعاد متفاوت و ضخامت های ورق مشخص شده در استانداردها و با طول های متفاوت می باشد.

نصب و راه اندازی کانال اسپیرال 

چنانچه ساخت و راه اندازی کانال گرد اسپیرال را به دست متخصصان شرکت تهویه نو واگذار نمودید، یعنی طراحی، ساخت و نصب کانال اسپرال نیز بر عهده نیروهای کار این شرکت می باشد.

ساپورت وسیله ای است دایره ای و یا نیم دایره ای شکل از جنس تسمه ی ضخیم ورقه ای در ضخامت های مختلف (1 الی 2 میلیمتر ) و به پهنای متفاوت ( 2، 3 و یا 4 سانتیمتر، بسته به وزن کانال) که از آن برای نگهداری کانال گرد در جای خود و در طول مسیر استفاده می شود، ساپورت را می توان بوسیله سیم بکسل، میلگرد و یا پیچ متری به سقف متصل کرد. 

کانال گرد اسپیرال؛ ساخت کانال اسپیرال با تجهیزات سوییسی و قیمت مناسب

قیمت کانال گرد اسپیرال

قیمت کانال گرد اسپیرال با مشخصه های متفاوتی قابل ارائه می باشد این مشخصه ها عبارت اند از نوع ورق مصرفی ، ضخامت ورق مصرفی ، قطر و حجم سفارش . همچنین با توجه به اینکه در اجرای کانال گرد اسپیرال در ساختمان ها و تاسیسات صنعتی شامل اتصالات و رابط ها نیز می باشد قیمت می تواند متفاوت باشد .

به همین دلیل بهتر است شما با کارشناسان شرکت کانال سازی تهویه نو (بهترین شرکت کانال سازی در تهران) تماس حاصل فرمایید، تا با برسسی نقشه و بازدید از محل پروژه ضمن ارائه پیشنهاد کارشناسانه  براورد هزینه دقیقی داشته باشین .

پس از بازدید کارشناس و طراحی کانال کشی فضا، لیستی از تمامی موارد مورد نیاز اعم از کانال های اسپیرال با سایز های متفاوت و اتصالات اسپیرال نظیر زانو، سه راهی، تبدیل ها، چهار راهه ها و …  به همراه قیمت هر کدام از آنها به عنوان پیش فاکتور به مشتری ارائه می شود و در صورت توافق طرفین، ساخت و اجرا انجام می شود،

البته بهتر است بدانید که ممکن است حین اجرا تغییراتی صورت بگیرید و باعث کم و یا زیاد شد قیمت کانال گرد اسپیرال شود.

لازم بذکر است که اگر به درخواست مشتری، قیمت کانال گرد بصورت متر مربع محاسبه شود، قیمت نهایی ساخت کانال با قیمت اتصالات جمع و محاسبه می شود و در صورتیکه قیمت آن به روش وزنی محاسبه شود.  قیمت کانال اسپیرال بر اساس طول کانال راسته ، ضخامت ورق  و قطر اسپیرال تولید شده تعیین می گردد.

کانال گرد اسپیرال؛ ساخت کانال اسپیرال با تجهیزات سوییسی و قیمت مناسب

خصوصیات و مزایای کانال اسپیرال

از ویژگی های کانال گرد اسپیرال تولید شده توسط شرکت تهویه نو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نشتی جریان بسیار کم  و هوابند کامل
  • ایجاد صدای کمتر نسبت در مقایسه با سایر کانال ها
  • راندمان بالا
  • مقاومت و استحکام بالا
  • این نوع کانال را می توان از ورق گالوانیزه، آلومینیوم، مس و یا استیل نیز تولید کرد.
  • عدم محدودیت در سایز نسبت به کانال چهارگوش
  • به واسطه استفاده از ماشین آلات مدرن در فرآیند تولید، سرعت تولید و نصب آن بالا می باشد.
  • در مقایسه با سایر کانال ها، روش نصب ساده ای دارد و به ساپورت و فلنج کمتر نیاز دارد.
  • کانال اسپیرال اکسپوز دارای نمایی بسیار زیبا در محیط می باشد.
  • عایق کاری کانال گرد ساده بوده و پرت عایق نیز کم می باشد.
  • به دلیل سهولت در جابجایی، هزینه حمل و بارگیری کمتری دارد.
  • با ایجاد جریان یکنواخت هوا موجب کاهش چشمگیر افت فشار در طول آن می شود.
  • میزان اصطکاک هوا در این نوع کانال ها به دلیل کام بودن سطوح جانبی، کاهش می یابد.
  • با استفاده از کانال های گرد به دلیل کاهش افت فشار و کاهش مصرف انرژی، هزینه ها نیز کاهش می یابد.
  • کانال های گرد قابل انبار کردن برای زمان طولانی می باشند از این رو می توان پیش تولید کرد و با دریافت سفارش، آن را به مشتری تحویل داد.
کانال گرد اسپیرال؛ ساخت کانال اسپیرال با تجهیزات سوییسی و قیمت مناسب

کانال اسپیرال گرد گالوانیزه

همانطور که قبلاً اشاره کردیم کانال های مارپیچ به عنوان استاندارد از ورق گالوانیزه ساخته می شوند. به طور کلی، تولیدکنندگان کانال های مارپیچ از چندین نوع گرید فولادی برای تولید خود استفاده می کنند.

رایج ترین گریدهای فولادی DX51D (در درجه اول برای کانال های مارپیچی استفاده می شود)، DX53D و DX54D هستند. به طور خلاصه، تفاوت بین این گریدهای فولادی انعطاف پذیری یا شکل پذیری در حین تولید است.

علاوه بر این، این یک فولاد گالوانیزه گرم با پوشش روی است که از خوردگی محافظت می کند.

پوشش روی (Z) در دو طرف بر حسب گرم بر متر مربع (g/m2) نشان داده شده است. برای تجسم ضخامت پوشش، نمونه ای از مقدار لایه روی بر حسب گرم بر متر مربع و تقریباً حداقل ضخامت این پوشش های روی را در براکت ها در زیر مشاهده می کنید:

  • Z100 (حدود 7 میکرومتر)
  • Z140 (حدود 11 میکرومتر)
  • Z275 (حدود 21 میکرومتر)

به عنوان یک تولید کننده، عمده فروش یا مجری کانال، احتمالاً می توانید پوشش هایی مانند Z100، Z140 و Z275 را تشخیص دهید.

گفته می شود که فولاد گالوانیزه Z275 استاندارد خوبی در بازار در مورد کانال های گرد دارد، اگرچه Z140 و Z100 نیز استفاده می شوند.

یکی دیگر از پارامترهای کانال انتقال هوا که هنگام انتخاب نوع کانال برای پروژه خاص باید در نظر بگیرید ضریب خورندگی آن است. شما باید تعیین کنید که کدام دسته خورندگی برای یک تأسیسات [محیط] خاص اعمال می شود.

ضریب خورنگی می تواند بسیار متفاوت باشد. بسته به میزان خوردگی، میزان تهاجمی بودن محیط، ممکن است کندتر یا سریعتر باشد. به همین دلیل انتخاب ضخامت پوشش مناسب برای طول عمر کانال تهویه ضروری است.

شما می توانید در سال محاسبه کنید که پوشش انتخاب شده در یک محیط خورنده خاص به سادگی می تواند پایان یابد.

اندازه کانال اسپیرال 

کانال های گرد  اسپیرال عموما به صورت استاندارد به طول 6 متر ساخته می شوند، اما می توان کانال های دایره ای با طول 0.5 تا 12 متر را با تحمل حداکثر 2 میلی متر ساخت.

کانال‌های مارپیچی در قطرهای 80 میلی‌متر تا 1700 میلی‌متر در دسترس هستند. ضخامت دیواره کانال به قطر و فشار مورد نیاز در کانال بستگی دارد. کانال های اسپیرال از ورق فلزی با ضخامت 0.4 میلی متر تا 1.2 میلی متر ساخته می شوند که در انتخاب جنس کانال باید به مواردی نظیر فشار و الزامات مکانیکی سیستم توجه کرد.

اندازه کانال گرد اسپیرال 
اندازه کانال اسپیرال

هوابندی کانال اسپیرال

روند رو به رشد بهره وری انرژی، همچنین بر افزایش تقاضا برای سیستم های تهویه هوابندی شده، تأثیر می گذارد تا هر گونه نشتی را به حداقل برساند.

بنابراین اگر پروژه ما به بالاترین درجه هوابندی نیاز دارد، باید به دنبال سیستم های تهویه با کمترین اتصال کانال و همچنین مجهز به روش آب بندی بسیار کارآمد باشیم. در مورد هوابندی کانال، کانال های دایره ای بسیار بهتر از مستطیل هستند.

در مقایسه با کانال‌های مستطیلی، کانال‌های مارپیچی به میزان قابل‌توجهی «اتصالات کانال» کمتری دارند که خطر نشتی را کاهش می‌دهد، طول استاندارد یک کانال مارپیچ 3 متر است. اگرچه می‌توان به راحتی کانال‌هایی به طول 6 متر و حتی تا حداکثر تولید کرد. در حالی که طول معمول یک مجرای مستطیلی از 1 تا 1.5 متر است.

مطالب مرتبط

×

پشتیبانی شرکت

× - تماس با شرکت با واتس اپ و تلفن