انواع شوت نخاله ساختمانی (از لحاظ کاربرد)

انواع شوت نخاله ساختمانی (از لحاظ کاربرد)

شوت زباله، کانالی است که در مجتمع های مسکونی، برج ها، بیمارستان، هتل ها و … به منظور جمع آوری سریع زباله ها، ملحفه، نامه و … نصب می شود. این کانال ممکن است داخل ساختمان و یا قسمت بیرونی آن نصب شود. دریچه دریافت زباله نیز با توجه به طراحی می تواند در راهرو هر طبقه و یا داخل واحد نصب شود. در ادامه این مطلب از سایت شرکت کانال سازی تهویه نو به بیان انواع شوت نخاله ساختمانی (از لحاظ کاربرد) می پردازیم.

انواع شوت زبال و نخاله ساختمانی

سیستم شوتینگ زباله با توجه به کاربری آن به چند مدل (شوت زباله، شوت ملحفه، شوت نامه، شوت فرار و شوت بنایی) تقسیم می شود که در ادامه به شرح کامل هر یک از آنها می پردازیم. شرکت تهویه نو آستیاک، بصورت تخصصی در زمینه ساخت انواع کانال انتقال هوا، طراحی و راه اندازی سیستم شوت زباله و ملحفه و سایر ملزومات سیستم کانال کشی تهویه مطبوع (ساخت دریچه تنظیم هوا، انواع دریچه سقفی، دریچه داکت اسپلیت، دریچه کولر آبی و …) فعالیت می کند و کارشناسان آن آماده پاسخگویی به سوالات شم و ارائه بهترین مشاوره می باشند.

  • شوتِ زباله: در ساختمان‌های بلند به ویژه آپارتمان‌های مسکونی برای جمع‌آوری زباله در محلی که معمولاً در پایین ساختمان قرار دارد استفاده می‌شود. رایج‌ترین نمونه شوت زباله، برای زباله خشک استفاده می‌شود.
  • شوتِ ملحفه / رخت شویی: برای جمع‌آوری و انتقال لباس‌های کثیف به مرکز رخت‌شویی هتل، بدون نیاز به استفاده از آسانسور و پله، در همهٔ طبقات هتل نصب می‌شود.
  • شوتِ نامه: در برخی ساختمان‌ها برای جمع‌آوری نامه‌های کارکنان استفاده می‌شود. مثال قابل ذکر استفاده از شوت نامه، ساختمان بیمه آسیا است.
  • شوتِ فرار: برای تخلیه ساختمان‌های بلند و تجهیزات معدن استفاده می‌شود.
  • شوتِ بنّایی / نخاله: برای تخلیهٔ ایمن و سریع نخاله‌های ساختمانی در هنگام ساخت و ساز و بنایی ساختمان‌های بلند استفاده می‌شود.
دریچه دریافت زباله در سیستم شوتینگ

دریچه دریافت زباله در سیستم شوتینگ

شوت زباله از ورق های استیل و گالوانیزه و با قطرهای 40 تا 62 سانتیمتر ساخته میشود.

شکل شماتیک سیستم شوت زباله

شکل شماتیک سیستم شوت زباله

×

پشتیبانی شرکت

× - تماس با شرکت با واتس اپ و تلفن