انواع دریچه بازدید تاسیسات با طراحی زیبا و کیفیت بالا

انواع دریچه بازدید تاسیسات با طراحی زیبا و کیفیت بالا

دریچه بازدید تاسیسات در ساختمان ها جهت دسترسی به تاسیسات مانند شیرآلات، لوله های آب، گاز و فاضلاب و ساختار برقی و مخابراتی قابل استفاده می باشد. دریچه بازدید را برای ایجاد دسترسی سرویس کار و تعمیرکار به سیستم تاسیسات جهت تعمیر و بازدید تاسیسات (شیرآلات، داکت، لوله، مسیرهای برق و غیره ) تعبیه می کنند. که با توجه به شکل ظاهری آنها و دارا بودن منافذی به منظور گردش هوا، به چند مدل متنوع دسته بندی می شود که در ادامه این مطلب قصد داریم به بیان خصوصیات انواع دریچه بازدید تاسیسات بپردازیم.

انواع دریچه بازدید تاسیسات ساخت شرکت تهویه نو

از مزایای نصب دریچه بازدید تاسیسات می توان به پوشش اجزای تاسیسات فن کوئل، آب و فاضلاب اشاره کرد که باعث زیبا سازی محیط می شود. اغلب این دریچه های بازدید از جنس پلاستیک، ام دی اف MDF و آلومینیوم می باشد که امکان ساخت آنها در ابعاد مورد نیاز مشتری در کاگاه و شرکت های تولید کننده آنها وجود دارد. درب دریچه بازدید تاسیسات به صورت وزنه ای لولایی ساده و شیار دار تولید میگردد.

شرکت تهویه نو آستیاک، ارائه دهنده انواع دریچه تنظیم هوا و انواع دریچه بازدید تاسیسات (انواع دریچه داکت اسپلیت) با کیفیت و ارزان می باشد. جهت سفارش دریچه بازدید تاسیسات مطابق با ابعاد و جنس مورد نظرتان با کارشناسان فروش این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

از انواع در یچه های بازدید تاسیسات می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • دریچه بازدید تاسیسات فن کویل ساده
  • دریچه بازدید تاسیسات فن کویل شیار دار
  • دریچه بازدید تاسیسات فن کویل خطی ۳۰ درجه
  • دریچه بازدید تاسیسات فن کویل خطی کله قندی
  • دریچه بازدید تاسیسات فن کویل گل سقفی
  • دریچه بازدید تاسیسات فن کویل خطی با طرح اسلوت
  • دریچه بازدید تاسیسات فن کویل مشبک
  •  دریچه بازدید تاسیسات فن کویل چوبی ( ام دی اف )
  • دریچه بازدید تاسیسات تاسیسات آب و فاضلاب
  • دریچه باردید فن کویل پرّه Z 
  • دریچه بازدید تاسیسات فن کویل ترکیبی
  • دریچه بازدید تاسیسات استیل  
  • دریچه بازدید تاسیسات فن کویل پی وی سی  
  • دریچه بازدید تاسیسات پلاستیکی  

خصوصیات دریچه بازدید تاسیات

از جمله ویژگی و خصوصیات این دریچه ها می توان به نصب راحت و آسان، امکان تولید در مدل، رنگ، ابعاد و جنس متنوع اشاره کرد.

انواع دریچه بازدید تاسیسات فن کویل

همانطور که در ابتدای مقاله بدان اشاره شد، دریچه بازدید تاسیسات به منظور پوشش اجزا تاسیسات تعبیه می شود و این دریچه ها بگونه ای طراحی شدند که تعمیرکار و سرویسکاران بتوانند بعد بازکردن آن، به راحتی به بخش های مختلف تاسیسات دسترسی داشته باشند.

فن کویل نوعی سیرکولاتور (متعادل کننده هوا ) میباشد که هم دارای فن دمنده و هم سیستم مکنده است و دریچه ای که به منظور پوشش این تجهیزات استفاده می شود باید دارای شیار هایی برای گردش هوا بهتر باشند. برای پوشش سطح این دریچه ها اغلب از رنگ کوره ای الکتروستاتیک استفاده می شود و عموما از طریق پیچ مخفی ویا پیچ از روی نما در محل مورد نظر نصب میگردد. این دریچه ها همگی در دو نوع وزنه ای (مگنتی) و لولایی قابل ساخت و استفاده می باشند.

  • دریچه بازدید تاسیسات فن کویل ساده
دریچه بازدید تاسیسات فن کویل ساده

دریچه بازدید تاسیسات فن کویل ساده

از رایج ترین نوع دریچه بازدید تاسیسات فن کویل می توان به دریچه ساده اشاره کرد. از این دریچه ها در مواردی استفاده می شود که سیستم برگشت هوای فن کویل توسط کانال رابط از محیط تغذیه کند از این رو دیگر نیازی به تعبیه منافذ و یا شیاری روی دریچه بازدید نمی باشد.

دریچه بازدید ساده را می توان در دو مدل لولایی و وزنه ای با فریم 3 و 5 سانتی در بازار یافت. دریچه های لولایی به قفل زیمنس مجهز بوده و دریچه های وزنه ای بطور کامل از فریم جدا می شود و پس از اتمام بازدید، مجددا در محل نصب می شود. از رنگ کوره ای الکتروستاتیک جهت پوشش این دریچه ها استفاده می شود و نصب آنها بوسیله پیچ مخفی و یا رو کار انجام می شود.

  •  دریچه بازدید تاسیسات فن کویل شیار دار
 دریچه بازدید تاسیسات فن کویل شیار دار

دریچه بازدید تاسیسات فن کویل شیار دار

برخلاف مورد قبل، در مواردی که گردش هوا حائز اهمیت می باشد، از دریچه بازدید تاسیسات فن کویل شیاردار استفاده می شد. مطابق شکل فوق، بر روی این دریچه ها شیار های به طول مشخص و با فاصله یکسان از هم به منظور ایجاد گردش هوای بهتر، تعبیه شده است. این نوع دریچه ها نیز دارای دو مدل وزنه ای و لولایی می باشند و رنگ آنها نیز رنگ کوره ای الکتروستاتیک می باشد و همچون دریچه های ساده با پیچ مخفی و روکار قابل نصب می باشد.

  • دریچه بازدید تاسیسات فن کویل خطی ۳۰ درجه

در مواردی که دستگاه نیاز به مکش هوا از زیر فن کویل را دارد، از دریچه بازدید تاسیسات فن کویل خطی ۳۰ درجه استفاده می شود. علت نامگذاری این دریچه ها به دلیل نصب یک دریچه خطی 30 درجه روی دریچه بازدید تاسیسات فن کویل می باشد. این دریچه ها را می توان در دو مدل وزنه ای و لولایی در بازار یافت.

  • دریچه بازدید تاسیسات فن کویل خطی کله قندی

از این دریچه همچون مورد قبل، در مورادی استفاده می شود که دستگاه نیاز به مکش هوا از زیر فن کویل را دارد. دلیل نامگذاری این دریچه، نصب شدن یک دریچه خطی کله قندی روی دریچه بازدید تاسیسات میباشد.

  • دریچه بازدید تاسیسات فن کویل گل سقفی

دریچه بازدید تاسیسات فن کویل گل سقفی از پر طرفدارترین دریچه های بازدید تاسیسات می باشند که اغلب در دو مدل تک گل و دو گل قابل تولید می باشند. شیارهای پله ای که روی این دریچه ها تعبیه شدند، عمل مکش هوا را انجام می دهند و اگر به مکش بیشتری نیاز باشد از شیار مله ای دو قلو استفاده می شود. این گل ها و یا پله های دارای قابلیت اجرا در داخل درب دریچه بازدید تاسیات و حاشیه می باشند.  

دریچه زیرفنکوئل وزنه ای گل سقفی

دریچه بازدید تاسیسات فن کویل گل سقفی

  • دریچه بازدید تاسیسات فن کویل خطی با طرح اسلوت

زمانی از این دریچه استفاده می شود که از دریچه خطی اسلوت جهت دمش هوا محیط استفاده شده باشد. در این مدل دریچه بازدید تاسیسات یک دریچه خطی طرح اسلوت روی درب دریچه بازدید تاسیسات فن کویل نصب می شود.

  • دریچه بازدید تاسیسات فن کویل مشبک

در مواردی که مکش هوا از محیط زیر فن کویل برایمان حائز اهمیت باشد، از دریچه های بازدید تاسیسات فن کویل مشبک استفاده می شود. روی درب دریچه بازدید تاسیسات فن کویل، یک دریچه مشبک لانه زنبوری نصب می شود. 

  • دریچه بازدید تاسیسات فن کویل چوبی (MDF) 

همانطور که می دانید جنس این دریچه ها از MDF می باشد و به دلیل شکل ظاهری زیبا و شکیل، طرفدار بسیاری دارد. برای ساخت این دریچه ها، ابتدا شکل ظاهری آن توسط نرم افزار های دیجیتالی (opti planing) طراحی و سپس اجرای آن توسط دستگاه CNC برش خورده و سپس مونتاژ می شود و در آخر سطح آن با رنگ پی وی سی ضد آب پوشانده می شود.

  • دریچه بازدید فن کویل پرّه Z 

در مواردی که مکش هوا از طریق درب دریچه بازدید تاسیسات فن کویل، حائز اهمیت باشد، دریچه بازدید فن کویل پرّه Z  نصب می شود. بر روی درب این دریچه ها شیار های Z شکلی تعبیه شده که امکان گردش هوا را فراهم می آورد. لازم به ذکر است که در این دریچه ها، درب از جنس آلومینیوم و خود پره ها از جنس پروفیل آلومینیوم می باشد و فریم این دریچه بازدید تاسیسات در دو اندازه ۳ و ۵ سانتی قابل ساخت می باشد.

  • دریچه بازدید تاسیسات فن کویل ترکیبی  

استفاده از پره های Z شکل به همراه ورق مشبک در طراحی این دریچه بازدید، دلیل نامگذاری آن میباشد. همانطور که گفته شد برای پوشش این دریچه ها از رنگ کره ای به کد دلخواه مشتری استفاده می شود و در دو نوع وزنه ای و لولایی تولید می شود.

  • دریچه بازدید تاسیسات استیل  

در محیط هایی که رطوبت بالایی دارند، از دریچه های بازدید تاسیسات استیل با جنس ورق استنلس استیل نگیر با عیار ۳۰۴ استفاده می شود، جنس دریچه و فریم هر دو استیل بوده چرا که این دریچه ها در مقابل آلاینده های اسیدی و خورنده نسبتا مقاومند. 

  • دریچه بازدید تاسیسات فن کویل پی وی سی  

همانطور که مشخص است، جنس این دریچه ها از یو پی وی سی (UPVC) می باشد و اجزای این دریچه نیز همچون دریچه بازدید MDF توسط دستگاه CNC برش خورد و پس مونتاژ روی بدنه ی آن طرح ها و نقوش دکوراتیو طراحی می شود. از آنجایی که یو پی وی سی ضد آن می باشد، میتوان از این دریچه ها در مواردی که رطوبت محیط بالا است، استفاده کرد.

  • دریچه بازدید تاسیسات پلاستیکی  

دریچه های پلاستیکی نیز به دلیل مقاوم بودن در برابر آب و رطوبت، گزینه مناسبی برای محیط ها با رطوبت بالا همچن استخر ها می باشد. دریچه تاسیسات پلاستیکی ساخت شرکت تهویه نو از جنس مواد پلیمریABS با چگالی بالا می باشد. این دریچه ها در دو مدل ساده و شیاردار تولید می شوند.

دریچه بازدید تاسیسات تاسیسات آب و فاضلاب

دریچه بازدید تاسیسات تاسیسات آب و فاضلاب، همانطور که از نامش پیداست برای پوشش تجهیزات آب و فاضلاب از انظار طراحی و نصب می شود و باید به گونه ای طراحی شود که امکان بازدید راحت و آسان از بخش های مختلف را با تعمیرکار تاسیسان بدهد. جنس این دریچه ها باید در مقابل رطوبت مقاوم باشند از این رو آلومینیوم و پلاستیک بهترین گزینه برای ساخت این دریچه ها می باشند و سطح آن با رنگ کوره ای پوشیده میشود. ابعاد دریچه های پلاستیک (۱۵×۱۵ – ۲۰×۲۰ – ۲۵×۲۵ -۲۰×۳۰ – ۳۰×۳۰) می باشد. این دریچه ها دارای قابلیت نصب بر روی سقف کاذب می باشند. 

در شرکت تهویه نو، انواع دریچه بازدید با قابلیت مکش هوای برگشتی و بازدید فنکوئل و داکت اسپلیت در مدل های مختلف قابل تولید میباشد.

دریچه بازدید بر روی دیوار یا سقف قابل نصب می باشد. بعد از نصب و اجرای تاسیسات مکانیکی ساختمان ها و گذشت زمان ممکن است مشکلات یا خرابی به وجود آید و یا اینکه کاربران نیاز به تغییراتی در این سیستم ها داشته باشند. دریچه بازدید این امکان را در سقف کاذب ها و یا دیوارهای کاذب فراهم می آورد.

برای مشاوره و خرید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید :

  • 021-66039174 تلفن
  • 09036042349 واتساپ

×

پشتیبانی شرکت

× - تماس با شرکت با واتس اپ و تلفن