کانال انتقال هوا و انواع آن (خرطومی، پارچه ای، چهارگوش و گرد)

کانال انتقال هوا و انواع آن (خرطومی، پارچه ای، چهارگوش و گرد)

منظور از کانال انتقال هوا، همان کانال سازی می باشد که کانال کولر را می توان به عنوان ساده ترین نوع آنها مثال زد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی ، تغییر و تحولاتی را در صنعت کانال سازی ایجاد نموده که باعث افزایش بازدهی شده است. در ادامه این مطلب به بیان اهمیت اجرای اصولی و استاندارد کانال انتقال هوا به بیان انواع آنها نیز می پردازیم.

شرکت تهویه نو، یکی از شرکت های بزرگ کانال سازی در تهران می باشد که با کانال سازی مدرن و ارائه خدمات استاندارد و مهندسی در زمینه سیستم تهویه مطبوع، رضایت مشتریان خود را جلب نموده است. می توانید جهت بهره مندی از خدمات ارزنده این کارخانه کانال سازی با کارشناسان آن تماس حاصل فرمایید.

کانال انتقال هوا چیست؟

کانال انتقال هوا مجرای تو خالی به چهارگوش (مربع و مستطیل) یا گرد است که معمولا از ورق فلزی توسط متخصص کانال سازی ساخته میشود.هدف کانال ،انتقال هوای خنک و گرم به بخشهای مختلف می باشد. کانال هوا معمولا بخشی از سیستم تهویه مطبوع را تشکیل میدهند.

کانال انتقال هوا به منبع اصلی گرمایش و سرمایش متصل میشود و سپس هوای گرم یا خنک که تحت فشار میباشد را در جای دیگر به عنوان نتیجه منتقل میکند. این هوا از طریق دریچه تنظیم هوا که دمای محل را تنظیم میکند وارد محل مورد نظر میشود.

مجاری هوایی (کانال هوا) میتوانند مستعد ایجاد مشکلات متعددی شوند.از آنجایی که مجاری خارج از ساختمان یا بین دیوارها و یا بالای سقف کاذب قرار میگیرند اغلب نیاز به تعمیر و نگهداری مناسب دارند. کانال ها چنانچه به خوبی طراحی و اجرا نشوند ممکن است دچار نشتی هوا در بین مسیر شوند که خود باعث اتلاف انرژی فراوانی خواهد شد.Zemanta Related Posts Thumbnail

بیشتر سازندگان و تکنسین های تهویه مطبوع توصیه میکنند که این مجاری به طور دوره ای توسط متخصص از غبار و باکتری های موجود پاک گردند تا از ایجاد آلرژی و سایر مشکلات تنفسی جلوگیری به عمل آید.

نگهداری و تعمیرات دوره ای شامل موارد زیر میباشد:

  1. پاک کردن کانال های انتقال هوا و دریچه هوا از گرد و غبار و آلودگی ها.
  2. حذف نشتی های موجود در کانال ها.
  3. تعویض فیلترها
  4. حذف صداهایی که توسط کانال و دریچه یا دستگاه تولید میشود.
  5. بازدید دستگاه و اطمینان از عملکرد مناسب آن.

انواع کانال انتقال هوا

کانال انتقال هوا از لحاظ شکل ظاهری و جنس ورق آن به چند مدل تقسیم می شوند. که در ادامه به شرح هر یک از آنها می پردازیم.

کانال انتقال هوا می تواند از پارچه با الیاف مخصوص و یا گاوانیزه و آلومینویم و یا ورق های از پیش عایق شده (پلی یورتان) باشد که هر کدام از آنها دارای خصوصیات خاصی می باشند و کارفرما با توجه به معیارهایی که مد نطر دارد، بهترین گزینه را برای پروژه انتخاب می نماید.

  • کانال انتقال هوا پاریچه ای 

کانال های انتقال هوا که از پارچه هایی با الیاف خاص ساخته شدند را کانال انتقال هوا پارچه ای می گویند که از جمله ویژگی های آن می توان به انعطاف پذیری، نصب آسان و کاهش آلودگی صوتی اشاره کرد.

  • کانال انتقال هوا فلکسیبل

کانال های خرطومی انعطاف پذیر را کانال انتقال هوا فلکسیبل می گویند که از جنس فویل (آلومینیوم)، دارای عایق پلی استر و عایق الاستومری می باشد.

  • کانال انتقال هوا گالوانیزه

این نوع کانال ها، نسل هوا کانال انتقال هوا می باشند که از ورق های گالوانیزه با ضخامت های گوناگون تهیه می شود. از معایب این نوع کانال ها می توان به مقاومت کم در برابر رطوبت و سر و صدای زیاد آن اشاره کرد.

  • کانال انتقال هوا از پیش عایق شده

ورق های از پیش عایق شده به هیچ عنوان انعطاف پذیر نبوده و از آن صرفا برای ساخت کانال انتقال هوا چهارگوش مستطیلی و مربع استفاده می شود. جنس این مدل از فوم پلی اورتان با ضخامتی مابین 1 الی 3 سانتی متر به همراه روکش ورق آلومینیومی است. فوم پلی اورتان در اینجا نقش عایق را برعهده دارد.

  • کانال انتقال هوا کولر پلاستیکی 

از مزایای کانال انتقال هوا پلاستیکی می توان به وزن کم، ضدباکتری و قارچ، سرعت نصب، کاهش صدا، قیمت ارزانتر و عایق حرارتی اشاره کرد.

همانطور که گفته شد کانال انتقال هوا بسته به شکل ظاهری به دو مدل چهارگوش، کانال اسپرال (گرد) تقسیم می شود.

جهت محاسبه، طراحی و اجرای مهندسی انواع کانال انتقال هوا با کیفیت بالا و قیمت مناسب، با کارشناسان حرفه ای تهویه مطبوع تماس حاصل فرمایید.

×

پشتیبانی شرکت

× - تماس با شرکت با واتس اپ و تلفن