انواع موتور دمپر با قیمت مناسب و کیفیت بالا

انواع موتور دمپر با قیمت مناسب و کیفیت بالا

شرکت تهویه نو آستیاک ارائه دهنده انواع موتور دمپر با قیمت مناسب و کیفیت بالا می باشد که می توانید با کارشناسان آن تماس بگیرید و از محصولات و خدمات ارزنده آن بهره مند شوید. همانطور که می دانید دمپرها به منظور درست انجام شدن تهویه هوا و سرمایش و گرمایش در سیستم تهویه مطبوع استفاده می شود و بسته به ویژگی که دارند به چند مدل من جمله دمپر موتوری و یا اتوماتیک، فایر دمپر، بالانس دمپر و … تقسیم می شوند. در این مطلب به شرح کامل انواع موتور دمپر می پردازیم.

موتور دمپر شرکت تهویه نو

استفاده از انواع دمپر ها در ورودی کانال و همچنین طول مسیر کانال امکان تنظیم فشار یا قطع و وصل هوا را بوجود می آورد. دمپرها به دو دسته دمپر دستی و اتوماتیک تقسیم می شود. دمپر دستی به دمپرهایی گفته می شود که به کمک اهرم خارجی داکت ها کار می کنند و دمپر های اتوماتیک و موتوری نیز دمپرهایی هستند که به کمک موتور الکتریکی یا پنوماتیکی کار می کنند. اگر از دمپر های اتوماتیک (دمپرهای موتوری) استفاده شود تنظیم جریان هوا به وسیله موتورهای الکترونیکی و به شکل مدوام انجام خواهد شد.

دمپر های موتوری عموما به دو مدل دارای فنر برگشت و فاقد فنر برگشت، که هر دو مدل دارای دو نوع قطع و وصل و تدریجی می باشند تقسیم می شوند. که می توانید هر کدام از آنها را با بالاترین کیفیت و نازل ترین قیمت به شرکت تهویه نو آستیاک که ارائه دهنده خدمات ارزنده ای نظیر کانال کشی کولر آبی، طراحی و ساخت کانال هواساز، کانال سازی صنعتی، کانال پارکینگ، کانال اگزاست خدمات از این قبیل و همچنین تولید کننده انواع ملزومات سیستم تهویه هوای مطبوع همچون انواع دمپرهای پره ای، کلاهک های پره ای، هودهای صنعتی، دریچه هوای صنعتی و … می باشند سفارش دهید.

همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد، دمپر های اتوماتیک در دو نوع با فنر و بدون فنر، جریان آب و هوا را کنترل می کند و هر کدام از آنها گشتاور مخصوص به خود را دارا می باشند و بطور کلی از این موتور های دمپر بیشتر برای دمپرهای ورودی و برگشت هواساز، دمپرهای بین کانالی، قطع/ وصل و کنترل آب و سیال در صنعت آب و فاضلاب و همچنین صنایع غذایی استفاده می شود.

البته نا گفته نماند که عمده مصرف موتور دمپرهای فنر برگشت دار همچون دریچه های لوور هوارسان در در اتاق دیزل ژنراتور می باشد.

انواع موتور دمپر

  •  موتورهای کنترل آتش (Fire Damper actuator)

موتورهای کنترل آتش، یکی از انواع موتور های دمپر می باشد که عموما به منظور کنترل حریق استفاده می شود. از موتور های دود و حریق نیز غالبا برای پیشگیری از انتقال حریق در داخل سیستم کانال کشی استفاده می نمایند. که این نوع بهترین گزینه برای دمپر پارکینگ می باشد. این نوع موتورهای دمپر، همانطور که از نامش پیداست دارای سنسور حساسی می باشند که در دمای بالاتر از 70 درجه سانتیگراد، دستور بسته شدن مسیر جریان را صادر می کند.  این نوع موتور دمپر در دو نوع ۲۴ ولت و ۲۲۰ ولت در بازار یافت می شود و بطور معمول درجه حفاظت موتور دمپرها، ۵۴ می باشد.

  • موتورهای تدریجی

موتورهای تدریجی، نوع دیگر موتور های دمپر می باشد که جهت تنظیم دبی هوای عبوری در یک مسیر مورد استفاده قرار می گیرد. در دمپرهای مجهز به این موتور، تنظیم زاویه باز و بسته دمپر بوسیله پتانسیومتر امکان پذیر می باشد. کاربرد عمده این نوع موتورها برای مواردی است که دما یا فشار یک محیط نیاز به تنظیم دقیق تری دارد و فرمان خود را از پتانسومتر، سنسور فشار، ،ترموستات، PLC با خروجی تدریجی (۰-۱۰ولت یا ۴-۲۰ میلی آمپر) فرمان میگیرند.

  • موتورهای قطع و وصل با مکانیزم فنر برگشت 

فنر این نوع موتور دمپر با جریان برق باز شد و با قطع برق نیز بسته می شوند. غالبا از این نوع موتور برای دمپرهایی که مقابل دیزل ژنراتورها، هواسازها، دمپرهای کنترل دود و پروژه های صنعتی استفاده می کنند.

  • موتورهای سه وضعیتی با مکانیزم On/off

موتورهای سه وضعیتی با مکانیزم On/off، از رایج ترین نوع موتور دمپر می باشد که به منظور باز و بسته کردن دمپرهای هوا جهت قطع و وصل یک مسیر هوا از آن استفاده می شوند. موتور های سه وضعیتی با مکانیزم On/off، دارای قابلیت دریافت فرمان از ترموستات، تابلو کنترل، PLC ، سنسور فشار و یا یک کلید قطع و وصل معمولی می باشند.

قیمت موتور دمپر ها

قیمت موتور دمپر ها را برند تولید کننده آن تعیین می کند. برندهای معتبر موتور دمپر به شرح زیر می باشند :

  • زیمنس: ۵ – ۱۰ – ۱۵ – ۲۵ – ۳۵
  • نیوتن مترلوفبرگ: ۲ – ۴ – ۸ – ۱۶ – ۲۴ – ۳۲
  • نیوتن مترهانیول: ۵ – ۱۰ – ۲۰ – ۳۴

می توانید فقط با برقراری یک تماس کوتاه با کارشناسان فروش شرکت تهویه نو، ارائه دهنده انواع موتور دمپر در برندهای معتبر از قیمت دقیق آن مطلع شوید.

×

پشتیبانی شرکت

× - تماس با شرکت با واتس اپ و تلفن