ویژگی و مشخصات انواع آبروهای شیروانی

ویژگی و مشخصات انواع آبروهای شیروانی

امروزه ملزوماتی طراحی شده که با استفاده از آنها می توان به راحتی مانع از جمع شدن آب ناشی از بارش برف و باران روی بام منازل شد، که آبرو شیروانی یکی از آنها می باشد. آبرو شیروانی یا گاتر (Gutter) به منظور هدایت آب جمع شده ناشی از بارش باران و برف روی بام ساختمان، به محل مورد نظر می باشد.یکی از ویژگی های آبرو شیروانی، قابلیت نصب آن در سازه های بلند مرتبه می باشد. جهت آشنایی با انواع آبروهای شیروانی این مقاله را دنبال کنید.

شرکت کانال سازی تهویه نو، تولید و اجرای کننده انواع آبرو و آبچکان سوله ها، کارخانجات و ساختمان ها می باشد که در پی کسب رضایت مشتریان خود بهترین ها را ارائه می دهند. پیشنهاد می شود جهت مشاهده محصولات شرکت تهویه نو روی لینک کلیک نمایید.

معرفی انواع آبروهای شیروانی

آبرو جعبه ای و آبرو لندنی از انواع آبروهای شیروانی می باشند که با توجه به طراحی، دارای ویژگی و مشخصات خاص خود می باشند که در ادامه به شرح هر یک از آنها می پردازیم.

1. آبرو جعبه ای

هدف از اجرای انواع آبروها جمع آوری آب برف و باران از بام ساختمان می باشد تا از آسیب سقف و نفوذ آب به داخل ساختمان در دراز مدت جلوگیری کرد. ابرو جعبه ای همانطور که از نامش پیداشت بصورت قوطی چهارگوش می باشد که عموما در سه سایز 15، 12 و 10 سانتیمتر تولید می گردد که بطور معمول برای ساخت این نوع آبرو ها از ورث گالوانیزه (آبرو گالوانیزه) با ضخمات 8 الی 1 میلیمتر استفاده می شود که قیمت آن با توجه به ضخامت و طول آن متغییر می باشد.

از آبرو های جعبه ای بیشتر برای سقف های خانه های ویلایی و سوله ها و ساختمان های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. دلیل استفاده از ورق های گالوانیزه مقاومت آن در برابر پوسیدگی و زنگ زدگی می باشد.

آبروهای جعبه ای از محبوبیت بیشتری نسبت به آبرو لندی برخوردار می باشند چرا که ضخمات آنها بیشتر بوده و طول عمر بیشتری نیز دارند و نکته قابل توجه این است که با توجه به شرایط جوی منطقه و میزان بارندگی طول این نوع آبرو ها می تواند به 5 متر و 20 سانتی متر نیز برسد.

مشخصات آبرو لندنی 

حال به بیان مشخصات آبرو لندنی می پردازیم. نام دیگر آبرو لندنی، آبرو دایره ای می باشد که در بازار به طول 2 متر و ضخامت 4 سانتی متر از جنس ورق گالوانیزه رنگی موجود می باشد. از جمله ویژگی های این آبرو می توان به مقاومت آن در شرایط مختلف آب و هوایی، قابلیت نصب سریع و آسان و ساخته شد مطابق با استانداردهای روز اشاره کرد. قیمت آبروهای لندنی با توجه به ضخامت و اندازه ورق مصرف شده بستگی دارد.

موارد کاربرد انواع آبرو شیروانی

با مطالعه مطلب فوق با انواع آبروهای شیروانی آشنا شدید در این بخش به موارد کاربرد انواع آبرو شیروانی می پردازیم.

  • امکان استفاده در شیروانی و اسکلت بناها
  • سر درب ورودی ساختمان ها
  • سقف های شیب دار خانه های ویلایی
  • سقف شیب دار سوله ها

×

پشتیبانی شرکت

× - تماس با شرکت با واتس اپ و تلفن