کانال کشی با رعایت اصول و استاندارد

کانال کشی با رعایت اصول و استاندارد

جنس کانال و شکل ظاهری آن هر چه که باشد، کانال کشی با هدف انتقال هوا از منبع (کولر، هواساز، چیلر و …) به محیط برای ایجاد تهویه مطبوع انجام می شود که این پروسه دارای چند مرحله (اندازه گیری، محاسبه، طراحی، ساخت و نصب) می باشد که نیازمند دقت و تجربه می باشد. از این رو باید انجام آن را به دست شرکت های حرفه ای کانال سازی که سابقه زیادی در این زمینه دارند بسپارید. در این مطلب ما ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص کانال کشی، به معرفی یک شرکت کانال کشی نیز می پردازیم.

کانال کشی کولر اصولی و استاندارد

کانال کشی به منظور انتقال هوا از منبه به محیط برای ایجاد تهویه مطبوع انجام می شود و عموما از جنس گالوانیزه و یا ورق آلومینیوم می باشد. کانال کشی معمولا پیش از اجرای سقف کاذب یا کناف صورت می گیرد و پس از اتمام آن با استفاده از پشم شیشه و یا عایق الاستومری، عایق بندی می شود. موارد متعددی همچون متراژ کانال کشی، جنس ورق روی قیمت کانال کشی تاثیر دارد.

شرکت تهویه نو آستیاک، یکی از معتبرترین شرکت های کانال کشی می باشد که با بیش از 10 سال سابقه در این زمنیه خدماتی دیگر نظیر کانال سازی صنعتی، کانال پارکینگ، ساخت کانال هواساز و تولید سایر ملزومات تهویه مطبوع نظیر دریچه تنظیم هوا، دریچه بازدید تاسییات، دریچه کانال کولر و … را به مشتریان خود ارائه می دهد. از این رو ما شرکت تهویه تو را جهت کانال کشی کولر پروژه های صنعتی و مسکونی به شما عزیزان معرفی می نماییم.

مراحل کانال کشی ساختمان صنعتی و مسکونی

همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم، کانال کشی ساختمان دارای چند مرحله: اندازه گیری، محاسبه، طراحی، ساخت و نصب می باشد که چنانچه کانال کشی پروژه را به شرکتی معتبر نظیر تهویه نو بسپارید، کارشناس این کارخانه کانال سازی، پیش از انجام هر کاری از پروژه بازدید کرده و با اندازه گیری ها لازم و محاسبه بهترین مسیر را برای کانال کشی طراحی می نماید.

تمامی مراحل کانال کشی بسیار حساس می باشد و نیازمند دقت و مهارت خاصی است، اما مرحله طراحی مسیر کانال کشی بسیار مهم بوده چراکه اگر مسیر دقیق و حساب شده ای در نظر گرفته نشود می تواند باعث افزایش قیمت کانال کشی، عدم بازدهی مطلوب و ظاهری نا خوشایند شود.

معماری ساختمان در کانال کشی بسیار مهم می باشد، چراکه باید بهترین موقعیت را برای نصب دریچه ها انتخاب کرده تا انتقال هوا به خوبی صورت گیرد. از این رو شخصی که مسئولیت طراحی کانال کشی را بر عهده دارد باید نقشه سازه را با دقت بررسی نماید و بهترین مسیر برای کانال کشی و نصب دریچه ها انتخاب کند.

کانال انتقال هوا، می تواند به شکل چهارگوش (مستطیل و مربع)، اسپیرال و گرد باشد یا از جنس ورق گالوانیزه، آلومینیوم، پارچه (الیاف خاص)، پلاستیک و یا ورق از پیش عایق شده باشد که البته مورد آخر صرفا در ساخت کانال های چهارگوش کاربرد دارد. شکل ظاهری کانال و جنس آن توسط کارشناس با توجه به شرایط محیطی پروژه و کاربری آن تعیین می شود.

قیمت کانال کشی چقدر است؟

قیمت کانال کشی کولر، هواساز و یا هر منبع دیگر با توجه به جنس ورق استفاده شده، دستمزد طراحی و ساخت، بصورت متری محاسبه می شود. جهت اطلاع از قیمت دقیق کانال کشی و دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش شرکت تهویه نو تماس بگیرید.

نکته: هیچگاه به دلیل قیمت ارزان سراغ ورق های بی کیفیت و نازک نروید، چراکه طول عمر این ورق ها بسیار کم بوده و بر مرور زمان به دلیل شرایط محیطی ممکن است پوسیده و سوراخ شوند و دیگر از کارایی مطلوب برخوردار نباشند و شما مجبور به پرداخت هزینه مجدد برای کانال کشی خواهید شد.

×

پشتیبانی شرکت

× - تماس با شرکت با واتس اپ و تلفن