انواع دریچه سقفی + قیمت و ویژگی آنها

دریچه سقفی چهار طرفه و گرد + ویژگی آنها

عموما به دریچه هایی که به روی سقف به منظور انتقال هوا، از کانال به محیط نصب می شوند را دریچه های سقف می گویند. امروز این دریچه ها در اشکال مختلفی همچون چهارگوش، گرد، تایلی و… در بازار موجود می باشد. شرکت تهویه نو بزرگترین شرکت کانال سازی در تهران، ارائه دهنده انواع دریجه های تنظیم هوا، انواع دریچه کانال کولر آبی، کانال سازی و… می باشد که می توانید جهت سفارس انواع دریچه های سقفی مرغوب و با کیفیت با کارشناسان فروش آنها تماس حاصل فرمایید. در ادامه این مطلب به بیان ویژگی های انواع دریچه های سقفی و قیمت دریچه های سقفی می پردازیم.

انواع دریچه سقفی شرکت تهویه نو

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، در صورتیکه سیستم کانال کشی ساختمان بگونه ای طراحی و اجرا شده باشد که کانالهایی که بصورت افقی در سقف وجود داشته باشد، دهانه این انشعاب ها از طریق سقف کاذب خارج می شوند و یک دریچه های سقفی از نوع چهار طرفه (چهارگوش)، گرد، تایلی، سه طرفه، مشبک و یا خورشیدی به منظور انتقال هوای بهتر، در آن ناحیه تعبیه می شود.

انواع دریچه های سقفی که در قسمت فوق ذکر شده را می توانید با بهترین کیفیت و نازل ترین قیمت با ابعاد و رنگ دلخواه از جنس آلومینیوم اکسترود شده مقاوم در برابر خوردگی را از شرکت تهویه نو خریداری نمایید. این شرکت با ارائه خدمات ارزنده و همچنین خدمات پس از فروش رضایت تمامی مشتریان خود را جلب نموده.

  • دریچه سقفی چهارگوش (چهار طرفه)
دریچه سقفی چهارگوش (چهار طرفه)

دریچه سقفی چهارگوش (چهار طرفه)

از رایج ترین دریچه های سقفی، دریچه های چهار طرفه می باشد که میتوان از آن علاوه بر ایجاد تهویه مطبوع، به منظور سرمایش و هم گرمایش استفاده کرد. ساختار این دریچه ها بگونه ای می باشد و که تعدیل هوا از تمام جهات آن امکان پذیر می باشد و این دریچه می توان به عنوان دمش و مکش نیز استفاده کرد. اگر از این دریچه سقفی چهار طرفه به عنوان مکش استفاده شود، دیگر نیازی به دمپر ندارد.

این نوع دریچه سقفی را می توان بطور مستقیم بر روی سقف پیچ کرد و هم می توان بر محل حفره تایل‌های سقف کاذب جانمایی و نصب کرد. این دریچه ها باید بوسیله یک باکس رابط یا طوقه ای به لاین اصلی هوا متصل شود.

از دریچه های سقفی چهارطرفه معمولا برای مکان هایی استفاده می شود که حجم قابل توجهی از هوا با صدا و افت فشار متوسط مورد نیاز باشد. در ساختمان های تجاری و اداری، هتل، بیمارستان مدارس و دانشگاه های نو ساز با ارتفاع سقف کمتر از 5 متر از دریچه های سقفی چهار طرفه استفاده می شود.

  • دریچه سقفی گرد
دریچه سقفی گرد

دریچه سقفی گرد

دریچه سقفی گرد برجسته ، دریچه گرد سقفی تخت، دریچه گرد سقفی کروی، دریچه سقفی گرد لبه تخت بازشو، دریچه گرد مشبک (لانه زنبوری)، دریچه خورشیدی سقفی و جت نازل همگی از انواع دریچه های سقفی گرد می باشند. در پشت دریچه های گرد برجسته و تخت، دمپر هایی تعبیه شد که میزان دبی دلخواه هوا تنظیم و کنترل کرد.

دریچه سقفی لانه زنبوری

دریچه سقفی لانه زنبوری شرکت تهویه نو

 

دریچه سقفی خورشیدی شرکت تهویه نو

دریچه سقفی خورشیدی شرکت تهویه نو

دریچه جت نازل شرکت تهویه نو

دریچه جت نازل شرکت تهویه نو

ویژگی دریچه سقفی

از جمله ویژگی های دریچه های سقفی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • افت فشار متوسط
  • قابلیت نصب انواع دمپر برای کنترل هوادهی
  • بهترین گزینه برای ساختمان های تجاری، اداری و منازل لوکس
  • مناسب برای سقف های با ارتفاع زیر 5 متر
  • سطح این دریچه ها با رنگ پودری الکترواستاتیک پوشیده شده است.
  • قابلیت انتخاب رنگ مناسب با طراحی محیط
  • دریچه های سقفی قابلیت ساخت در ابعاد مستطیلی (ابعاد مورد نیاز مشتری) را دارند.
  • دارای قابلیت نصب در سقف و تایل سقف کاذب

نصب دریچه های سقفی

اگردر یچه سقفی چهارگوش باشد، به راحتی بر دهانه کانال چهارگوش نصب میشود اما در صورتیکه دریچه گرد باشد و کانال چهار گوش، نصب آن توسط تبدیل صورت می گیرد. استفاده از دریچه های سقفی باعث می شود که میزان دما با سرعت خوبی به حد مطلوب برسد. همچنین با توجه به جهت پره ها در این نوع دریچه ها ، هوا با سرعت مناسب به سطح خواهد رسید.

قیمت انواع دریچه سقفی

همانطور که اشاره کردیم، دریچه های سقفی قابلیت ساخت به ابعاد مورد نیاز مشتری را دارد، قیمت آن نیز به ابعاد و نوع آن بستگی دارد. جهت اطلاع از قیمت دقیق انواع دریچه سقفی با مشاوران تهویه نو تماس حاصل فرمایید.

×

پشتیبانی شرکت

× - تماس با شرکت با واتس اپ و تلفن