انواع سیستم های تهویه مطبوع صنعتی

انواع سیستم های تهویه مطبوع صنعتی و تجاری

تعبیه یک سیستم تهویه هوای مطبوع و اجرای کانال انتقال هوای مدرن و استاندارد کیفیت هوا را در ساختمان بهبود می بخشد و با کاهش رطوبت هوای بخصوص در شهر های مرطوب شمالی و جنوبی ایران تنفس را برای انسان راحت می کند. ما در ادامه این مطلب از سایت تهویه نو، به معرفی انواع سیستم های تهویه مطبوع صنعتی و تجاری  می پردازیم.

انواع سیستم های تهویه مطبوع صنعتی و تجاری

اسپلیت دو تکه، سیستم مولتی اسپلیت، سیستم VRF یا VRV، سیستم VAV یا CAV، پنکه های سقفی بزرگ، سیستم سرمایش تبخیری از مناسب ترین انواع سیستم های تهویه مطبوع صنعتی و تجاری می باشند که در ادامه به شرح هر کدام از آنها می پردازیم.

شرکت کانال سازی تهویه نو، با تیکه بر تجربه و مهارت متخصصان خود آماده ارائه خدماتی نظیر طراحی و اجرای انواه کانال انتقال هوا (کانال اسپیرال، کانال هواساز، کانال سازی صنعتی و … ) ، دریچه تنظیم هوا، دریچه کولر، دریچه داکت اسپلیت و … می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش این مرکز تماس حاصل فرمایید.

1. اسپلیت دو تکه

یکی از ارزان ترین سیستم های تهویه مطبوع برای محیط های کوچک تجاری کافه ها، مغازه ها، دفاتر کوچک و فضاهای دنج … ، اسپلیت دو تکه می باشد. هر یونیت داخلی دارای یک یونیت بیرونی است، بنابراین با گسترش تجارت شما، ما می توانیم ظرفیت خنک کننده اضافی را به نسبت یک به یک اضافه کنیم.

2. سیستم مولتی اسپلیت 

در این سیستم، چندین یونیت داخلی به یک یونیت خارجی بزرگتر متصل می شوند به عبارتی 2. سیستم مولتی اسپلیت ، به نوعی از سیستم‌های سرمایشی گرمایشی گفته می‌شود که مانند اسپلیت یا کولر گازی کار می‌کنند. فضاهای اداری بزرگتر، غذاخوری ها، مطب پزشکان و مغازه های خرده فروشی اغلب از سیستم های مولتی اسپلیت استفاده می کنند.

3. سیستم VRF یا VRV

از سیستم های دیگر تهویه هوای صنعتی می توان به سیستم VRF یا VRV اشاره کرد. سیستم مبرد متغیر (VRF) یا حجم مبرد متغیر (VRV) یک پمپ حرارتی است که از مبرد در خطوط گرمایش و سرمایش استفاده می کند. بیش از یک اواپراتور به یک واحد متراکم متصل می شود.

4. سیستم VAV یا CAV

در سیستم های حجم هوای متغیر (VAV) یا حجم هوای ثابت (CAV) از یک منبع تغذیه و راه اندازی یک مجرا با تغییر جریان هوا (VAV) یا جریان هوای ثابت (CAV) برای حفظ دما در نقاط تنظیم شده استفاده می کنند.

سیستم مناسب تهویه مطبوع برای انبارها

پنکه های سقفی بزرگ، کولرهای تبخیری، فن های خنک کننده صنعتی از سیستم مناسب تهویه مطبوع برای انبارها می باشند که در ادامه به شرح آن می پردازیم.

  • پنکه های سقفی صنعتی

استفاده از پنکه سقفی صنعتی دارای پره های 7 متر و 30 سانت، یک گزینه مناسب برای تهویه مطبوع محیط های صنعتی و انبارها می باشد. پنکه HVLS نوعی فن است که قادر است با چرخش در سرعت کم ، حجم بالایی از هوا را تحویل دهد. در پنکه HVLS شش پره وجود دارد. علاوه بر این ، قطر فن می تواند تا 7.3 متر باشد.

  • سیستم سرمایش تبخیری

در سیستم سرمایش تبخیری هوای محیط در تماس مستقیم با آب قرار می‌گیرد، آنگاه آب گرمای هوا را می‌گیرد و تبخیر می‌شود و درنتیجه دمای هوا پایین می‌آید. آبی که تبخیر می‌شود، با هوا مخلوط می‌شود، و رطوبت هوا نیز افزایش می‌یابد. لذا این سیستم‌ها قابلیت افزایش رطوبت و کاهش دما به‌طور هم‌زمان را دارند.

  • فن های خنک کننده صنعتی

فن های خنک کننده صنعتی دارای ویژگی های خاص می باشند که انتخاب آنها را به عنوان یک سیستم تهویه هوای مطبوع صنعتی، مناسب می کند. این فن ها بازدهی مطلوبی داشته و در عین حال بسیار کم مصرف می باشد.

×

پشتیبانی شرکت

× - تماس با شرکت با واتس اپ و تلفن