کلاهک کلبه ای

کلاهک-کلبه-ای

  از کلاهک کلبه ای کلاهک دودکش به منظور تخلیه دود و آلاینده لوله های ونت و همچنین به عنوان کلاهک هودهای صنعتی از کلاهک های پره ای استفاده می کنند .که قابل ساخت با ورق گالوانیزه و ورق روغنی می باشد. شرکت کانال سازی تهویه نو ارائه دهنده انواع کلاهک های پره ای با متریال با کیفیت در ابعاد دلخواه می باشد. می توانید جهت ثبت سفارش با مشاوران و کارشناسان فروش این شرکت تماس حاصل فرمایید.

کلاهک کلبه ای ساخت شرکت تهویه نو

همانطور که گفتیم از کلاهک پره ای عموما برای پوشاندن رایزر تاسیسات در پشت بام، دودکش موتورخانه . تخلیه اکسیدکربنِ متساعد شده از شومینه و پکیج، تخلیه دود و آلاینده لول های ونت و همچنین به عنوان کلاهک هودهای صنعتی استفاده می کنند. این پایه و گریل های خروجیِ هوا دو قسمت اصلی کلاهک پره ای می باشند.
کلاهک پره ای (دریچه لوور هوارسان بامی) تهویه نو از جنس ورق سیاه آهنی و گالوانیزه و در ابعاد, اشکال و رنگ های مختلف (رنگ الکترواستاتیک) تولید می شود. بدنه ،پره، تاج و آب چگان از اجزای تشکیل دهنده کلاهک پره ای بشمار می آیند که در کارخانه تهویه نو با جوش CO2 به هم متصل می شوند.

تولید کلاهک کلبه ای تهویه نو

بدنه – پایه : تمامی اجزا روی بدنه سوار میشود. ارتفاع بدنه در حالت استاندارد 30 تا 35 سانتیمتر است ولی قابل تغییر می باشد.

پره ها: پره ها دارای زاویه 35 درجه بوده و طوری طراحی شده اند که مانع از نفوذ باد و آب شوند. فاصله پره ها از هم 5 سانتیمتر و هر کلاهک دارای 4 پره میباشد که بسته به نیاز قابل تغییر است.

نکته : از مهمترین عوامل افزایش راندمان کلاهک پره ای در تخلیه دود، محاسبه ی ارتفاع پایه و تعداد پره های کلاهک می باشد.

تاج: تاج بالاترین قسمت کلاهک است که مانند چتر مانع نفوذ آب به لوله ها و محفظه میشود.

آب چکان: آب باران از طریق سوراخ هایی که برای پیچ های کلاهک ایجاد شده وارد سقف و دیوارها میشود. آب چکان اولین بار توسط تهویه نو طراحی شده که مانع از بروز این عمل میشود.

دریچه لوور هوارسان پشت بامی ساخت شده توسط شرکن تهویه نو، انتقال دهنده هوای تازه از پشت بام و تخلیه هوای نا مطبوع از داخل ساختمان می باشد.

جنس کلاهک های پره ای

    کلاهک پره ای اغلب بر اساس در خواست مشتری ساخته می شود . منعی در تعیین نوع ورق و ضخامت آن و یا ابعاد آن وجود ندارد .اما معمولا ورق های روغنی و ورق گالوانیزه را برای ساخت کلاهک های پره ای انتخاب می کنند.

نصب کلاهک های پره ای بسیار ساده و آسان بوده و با استفاده از پیچ و رولپلاک انجام می شود بدین صورت که لبه ی سه سانتیِ کلاهک پره ای را به محلِ نشیمن پیچ می کنید.

جهت اتصالِ اجزای کلاهک پره ای (در ابعاد معمولی) که از ورق یک میل و کمتر ساخته شده. می توان از نقطه جوش استفاده کرد .و برای اتصال اجزای کلاهک های پره ای بزرگ با ضخامت ورق بیش از 1 میل باید از از اتصال جوشِ جوشکاری استفاده می شود.

نکته :

  • به منظور عدم استهلاک زودرسِ کلاهک پره ای در دودکشهایی که حرارت لوله های آن بالا می باشد می بایست از ورق ضخیم ،با رنگ کوره ای نسوز برای ساخت آن استفاده کرد.
  • از آنجایی که کلاهک های پره ای مادام در معرض تغییر دما و سر و گرم شدن ناشی از روشن و. خاموش شدنِ مشعل دیگ های موتورخانه می باشند. باید از پوشش رنگ کوره ای در پشت و روی کلاهک پره ای استفاده شود.

مزایای نصب کلاهک پره ای تهویه نو

کلاهک پره ای به گونه طراحی شدند که آب باران یا برف به فضای داخلی و زیرینِ کلاهک غیر ممکن است . از این رو نیاز به آبندی با چسب و مواد ضد آب دیگر ندارد. علاوه بر آن، طراحی گریلیِ به شکلِ پره Z مانع از نفوذ گردو غبار، ریزگرد و سایر آلاینده ها به درون ساختار کلاهک پره ای می گردد.

اگر چهار طرف کلاهک پره ای آزاد باشد (مانعی مانند دیوار وجود نداشته باش) امکان ساخت چهار طرف گریلی آن وجود دارد. اما اگر در اطراف کلاهک پره ای، یک یا دو طرف دیوار وجود داشته باشد، کلاهک پره ای را بصورت دو یا سه طرفه می سازند.

کلاهک پره ای دارای قابلین نصب بر روی بام، دیوار و حتی نمای ساختمان را دارند.

جهت تامین هوای آزاد و تازه ی اتاقکِ دستگاههای هواساز نیز می توان از کلاهک پره ای استفاده کرد.

از کلاهک های پره ای می توانید جهت زیبا سازی ظاهرِ غیر شکیلِ انتهای لوله های ونت در بام نیز استفاده کرد. می توان خروجیِ تمام لوله های وِنتی را در کنار هم طراحی کرد و یک کلاهک پره ای با ابعاد مورد نیاز به شرکت تهویه نو سفارش داد.

از دیگر مزایای استفاده از کلاهک های پره ای می توان به قابلین نصب آن در سقف های مسطحِ معمولی و سقف های شیبدار اشاره کرد.

کلاهک پره ای هم بصورت چهارگوش و هم بصورت گرد با پره های گرد قابل ساخت و کاربرد می باشد.

اگر زیرکار کلاهک پره ای گونیا نباشد چه باید کرد؟

بطور معمول کلاهک پره ای را چهارگوش و گونیا می سازند اما در شرایطی که زیرکار کلاهک پره ای گونیا نباشد .و به اصطلاح قناس باشد . باید با استفاده از الگو و زوایایِ چهارضلعیِ نشیمن گاه، کلاهک پره ای را مطابق شابلونِ پایه ساحت.

مشخصات ظاهری کلاهک های پره ای

تعداد پره ها یا گریل های کلاهک پره ای ،چهار پره می باشد و ارتفاع استاندارد پایه ی آن 30 سانتی متر است. با این حال تغییر ارتفاع پایه کلاهک پره ای به درخواست مشتری امکان پذیر می باشد و منعی ندارد.

می توان سقف کلاهک پره ای را به شکل های “یک شیب”، “دوشیب” و “هلالی” طراحی کرد. لبه ای سه سانتی به بیرون یا به داخل در پایینترین قسمت پایه ی کلاهک پره ای به منظور نوعِ نشیمنِ کلاهک پره ای تعبیه می گردد.

لازم به ذکر است که با توجه به فشار خروجیِ دود یا آلاینده از لوله های دودکش، تعداد پره های کلاهک مشخص می شود.

اسلایدشو

نمونه کارهای نصب شده









×

پشتیبانی شرکت

× - تماس با شرکت با واتس اپ و تلفن