قیمت کانال اسپیرال و نحوه محاسبه قیمت کانال اسپیرال

کانال گرد اسپیرال باکیفیت و قیمت مناسب

به کانال انتقال هوا که سطح مقطع آنها دایره ای و گرد استو به صورت مارپیچ تولید می شود  کانال اسپیرال گفته می شود. جنس این کانال ها اغلب از ورق گالوانیزه می باشد اما می توان از ورق استیل هم تولید کرد  که اجزای آن به روش  رابط ، فلنچی و فیتینگی بهم متصل می شوند.

این نوع کانال باعث ایجاد تغییر و تحولی در صنعت کانال سازی شده و امروزه برای کانال کشی اغلب پروژه های صنعتی از آن استفاده می شود. در این مطلب ضمن قیمت کانال اسپیرال (گالوانیزه و آلومینیومی) به معرفی شرکت طراحی و ساخت کانال اسپیرال می پردازیم.

قیمت کانال اسپیرال
کانال سازی مدرن

قیمت کانال اسپیرال گالوانیزه

علاوه بر روش اتصال کانال اسپیرال و نوع دریچه مورد استفاده، عوامل دیگری همچون تعداد دمپر، پوشش عایق الاستومری، پوشش رنگ کوره ای، متراژ پروژه، جنس ورق (گالوانیزه یا آلومینیوم)، هزینه ساخت و نصب آن بر تعیین قیمت دقیق کانال اسپیرال موثر می باشد.

شرکت تهویه نو آستیاک، بزرگترین شرکت کانال کشی، کانال سازی صنعتی و تولید انواع ملزومات تهویه مطبوع نظیر دریچه تنظیم هوا، دریچه کانال کولر و… تمامی خدمات و محصولات خود را با کیفیت بالا و قیمت مناسب به مشتریان خود ارائه می دهد. همانطور که اشاره شد قیمت کانال اسپیرال گالوانیزه به عواملی بستگی دارد و نیاز به بازدیدکارشناس از پروژه و طراحی انجام می باشد، از این رو جهت بازدید کارشناس از پروژه با شرکت تهویه نو تماس حاصل فرمایید.

در ادامه این مطلب به مقایسه قیمت کانال اسپیرال با توجه به روش های نصب آن می پردازیم.

1. قیمت کانال اسپیرال در روش اورلپ

قیمت کانال اسپیرال که با روش اورلپ نصب می شوند در مقایسه با روش های دیگر ارزان تر بوده چراکه در این روش، اتصال کانال با فرو رفتن در هم صورت میگیرد و نیازی به تهیه لوازم اتصال نیست و فقط با تعدادی پیچ و پرچ در محل های اتصالِ کانال اسپیرال تثبیت می شود.

درست است که استفاده از روش اورلپ باعث کاهش هزینه های ساخت و نصب کانال گرد و اسپیرال می شود اما در استفاده از این روش محدودیت هایی وجود دارد به عبارتی در قطرهای پایین می توان از روش اورلپ استفاده کرد و این روش برای قطرهای بالا مجاز نمی باشد.

2. قیمت کانال اسپیرال در روش رابط ورقی

در روش نصب کانال اسپیرال با استفاده از رابط ورقی، همانطور که پیداست از یک رابط ورقی برای اتصال اجزای کانال استفاده می شود و به همین دلیل هزینه این نوع کانال های گرد نسبت به روش اورلپ بیشتر و از دو روش فلنچی و فیتینگی گسکت کمتر می باشد.

زمانیکه قطر کانال گرد متوسط باشد، استفاده از این روش نصب مناسب می باشد چراکه ضخامت این رابطِ ورقی هرقدر هم که بیشتر باشد در قطرهای بالا امکان و تحملِ بارِ نقاط اتصال را تاب نمی آورد.

3. قیمت کانال اسپیرال به روش فیتینگی گسکت

در روش فیتینگی گسکت از بر روی رابط ورقی از یک واشر هوابندی نیز استفاده می شود به همین دلیل قیمت آن کمی از حالت معمولی بیشتر است.

4. قیمت کانال اسپیرال به روش فلنچی

بطور معمول از کانال اسپیرال با قطر بزرگ برای کانال کشی صنعتی استفاده می شود و استفاده از فلنج و سایر ملزومات هوابندی مثل نخ نسوز یا نوار الاستومری، بهترین گزینه برای نصب آن می باشد. به همین دلیل زمانیکه از این روش برای اتصال و نصب کانال گرد استفاده میشود، هزینه آن نیز به نسبت بیشتر خواهد شد.

5. قیمت کانال گرد با توجه به نوع دریچه

همانطور که می دانید کانال کشی به منظور انتقال هوا از منبع به محیط انجام می شود و در دهانه کانال برای تنظیم جهت هوا، دریچه ای نصب می شود. که برای این منظور دریچه های زیادی با ویژگی های متعددی طراحی و تولید شده که با توجه به نوع کاربری پروژه و معیار های کارفرما، بهترین گزینه انتخاب می شود. در ادامه این مطلب به قیمت کانال گرد با توجه به نوع دریچه تنظیم هوا می پردازیم.

  • قیمت کانال اسپیرال با دریچه گرد تخت (بلندگویی)

از دریچه تخت برای پخش یکنواخت هوا به اطراف، در دهانه انشعاب کانال اسپیرال استفاده می شود. قیمت این دریچه ها در مقایسه با سایر دریچه ها، بسیار مناسب می باشد. چنانچه از این دریچه در نصب کانال اسچیرال استفاده شود، باعث کاهش هزینه های کانال اسپیرال می شود.

  • قیمت کانال اسپیرال با دریچه گرد مشبک (لانه زنبوری)

به دریچه گرد مشبک، دریچه لانه زنبوری نیز گفته می شود و در مواردی که ارتفاعِ محلِ دمش هوا از کف زیاد باشد و نیاز به دمش مستقیم هوا باشد، از آن استفاده می شود که اغلب در سالن های تولید (سوله های صنعتی) مورد استفاده قرار میگیرد. قیمت این نوع دریچه های از دریچه گرد بیشتر و از سایر مدل ها کمتری می باشد.

  • قیمت کانال اسپیرال با دریچه جت نازل

شکل ظاهری دریچه های جت نازل در مقایسه سایر دریجه ها بسیار شیک و زیبا بوده و همین موضوع باعث گران بودن قیمت آن شده و معمولا در فضا های شیک و لوکس مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو در صورت استفاده از این نوع دریچه ها در کانال کشی صنعتی، موجب بالا رفتن هزینه کانال اسپیرال می شود.

قیمت کانال اسپیرال با توجه به جنس ورق

معمولا از ورق گالوانیزه و آلومینیومی برای ساخت کانال اسپیرال استفاده می شود اما قیمت ورق آلومینیومی به دلیل مقاومت بالا در برابر رطوبت و ضربه در مقایسه با گالوانیزه بیشتر می باشد.

کانال سازی شرکتی با کادری مجرب و با تجربه جهت پروژه های صنعتی، پتروشیمی، نقت و گاز و کارخانجات.

تلفن تماس: 3230 4444 _ 021     3730 444 _ 021

واتساپ : 3630 444 0992

برای مشاوره و قیمت کانال با ما تماس بگیرید.

×

پشتیبانی شرکت

× - تماس با شرکت با واتس اپ و تلفن