دمپر پارکینگ ساخته شده از متریال درجه یک

دمپر پارکینگ ساخته شده از متریال درجه یک

همانطور که می دانید، پارکینگ های عمومی (سر پوشیده) و پارکینگ های بزرگ مجتمع های مسکونی، اداری و تجاری به منظور ایجاد تهویه مطبوع و خروج دود ناشی از تردد خودروها، باید به یک منبع تهویه و سیستم کانال کشی پارکینگ مجهز باشند که در این سیستم به منظور کنترل و تغییر دبی جریان هوای عبوری از داخل کانال، از دمپر پارکینگ استفاده می شود. که می توانید از دمپر های موجود در بازار استفاده کنید و یا برای صرفه جویی در هزینه ها، ساخت دمپر مورد نظر خود را در ابعاد مورد نیاز به یک شرکت حرفه ای همچون شرکت تهویه نو بسپارید.

دمپر پارکینگ ساخت شرکت تهویه نو

همانطور که در ابتدا به آن اشاره کردیم، دمپر وسیله ای است که از آن برای کنترل و تغییر دبی جریان هوای عبوری از داخل کانال استفاده می شود و دارای مدل های متفاوتی نظیر دمپر پره دوبل با نشتی پایین و دمپر دود و حریق می باشد که از آن برای اماکنی همچون پارکینگ ها که کنترل نشتی هوا یا سیال عبوری برای آن مهم است، استفاده می شود.

استفاده از دمپرهای با نشتی کم (پره دوبل) به عنوان دمپرهای اگزاست در هر طبقه از پارکینگ های طبقاتی، دود ناشی از آتش سوزی را به حداقل می رساند اما در اماکنی که ورود هوای تازه بسیار حائز اهمیت می باشد، نیازی به استفاده از دمپرهای با نشتی پایین مانند پره دوبل نمی باشد و میتوان از دمپر های V شکل استفاده کرد.

طبق مقرارات ملی ساختمان، سازه هایی که دارای پارکینگ های چند طبقه می باشند مستلزم استفاده از دمپر مجهز به موتور بدون فنر برگشت می باشند. بطور کلی بدنه دمپر مناسب پارکینگ از جنس ورق آلومینیوم با ضخامت 1.5 میلیمتر دارای نوار سلیکون مقاوم در برابر حریق و گالوانیزه می باشد.

در مواقع آتش سوزی، دمپرهای دود و حریق موظف به باز گذاشتن دریچه مکش (اگزاست) در آن طبقه و بستن دمپر ها اگزاست سایر طبقات ( بالا و پایین ) می باشند و این فرآیند باعث ایجاد فشار منفی در آن طبقه و خروج هرچه سریع تر دود ناشی از حریق می شود.

شرکت تهویه نو، یکی از قدیمی ترین شرکت کانال سازی در تهران می باشد که با بیش از 10 سال در ارائه خدماتی نظیر کانال سازی، کانال سازی صنعتی، ساخت و اجرای کانال پارکینگ و کانال اگزاست و ساخت ملزومات سیستم تهویه مطبوع همچون انواع دریچه تنظیم هوا، انواع دریچه سقفی، ساخت انواع دمپرهای پره ای و… فعالیت دارد و بهترین ها را به مشتریان خود عرضه می نمایند. لازم به ذکر است که، دمپرهای ساخته شده توسط این شرکت دارای قابلیت تحمل دمای حریق برای مدت زمان 2 ساعت می باشند.

جهت سفارس انواع دمپر پارکینگ در ابعاد مختلف و همچنین اطلاع از قیمت دمپر پارکینگ با کارشناس فروش شرکت تهویه نو آستیاک تماس حاصل فرمایید.

موتور دمپر پارکینگ

بر اساس الزامات جدید آتشنشانی ها، استفاده از موتور با مکانیزم فنر برگشت برای دمپر های پارکینگ (دمپرهای ورود هوای تازه و دمپر با نشتی پایین ) غیر مجاز می باشد و از این رو بهترین موتور برای دمپر های اگزاست، موتور دمپر کنترل دود بدون فنر برگشت و بهترین موتور برای دمپرهای ورود هوای تازه (supply)، موتور دمپرهای قطع و وصل می باشد.

اگر به هنگام تهیه دمپر پارکینگ، با عبارت F300 مواجه شدید، بدانید که معنی آن، تحمل دمای 300 درجه برای مدت 2 ساعت می باشد و اصولا برای فن های اگزاست پارکینگ ها و البته تجیهزات جانبی کانال حائز اهمیت می باشد.

هر چند که بدنه دمپرهای پارکینگ دارای قابلیت تحمل دمای 300 درجه برای مدت 2 ساعت می باشد اما موتور دمپرها این قابلیت را ندارند!

موتور برخی از دمپرها قادر به تحمل دمای 117 درجه نیز می باشند اما متاسفانه در ایران یافت نمی شون و بطور کلی موتور دمپرهای پارکینگ که در بازار رایج هستند قادر به تحمل دمای 50 درجه برای زمان عملکرد و 80 درجه برای زمان نگهداری را دارا می باشند.

موتورهای بدون فنر برگشت برای پارکینگ ها مورد تایید آتشنشانی ها می باشند اما محض احتیاط بهتر است پیش از تایید و تهیه این موتورها از این سازمان استعلام شود.

مشخصات دمپر اگزاست پارکینگ 

همانطور که گفته شد، استفاده از دمپرهای با نشتی کم (پره دوبل) به عنوان دمپرهای اگزاست در هر طبقه از پارکینگ، دود ناشی از آتش سوزی را به حداقل می رساند این دمپرها باید دارای مشخصات زیر باشند :

  • مجهز به شفت سرتاسری برای انتقال راحت تر قدرت گشتاور موتور دمپر به پره دمپر
  • دو سر فلنچ
  • ضخامت پره ها در مجموع ۳ میلی متر ( ۱٫۵+۱٫۵ )
  • قاب از جنس گالوانیزه
  • پره دوبل از جنس گالوانیزه
  • ضخامت قاب ۱٫۵ میلی متر
  • دارای فنر استیل هوابند ما بین پره و قاب دمپر
  •  مجهز به لاستیک سیلیکون ضد حریق
  • دارای بوش ضد گرد و غبار از جنس برنج

موتور دمپر اگزاست پارکینگ باید دارای مشخصات زیر باشد :

  • ۲۲۰ ولت
  •  گشتاور ۱۰ نیوتن متر
  • موتور کنترل دود (بدون فنر برگشت)

×

پشتیبانی شرکت

× - تماس با شرکت با واتس اپ و تلفن