اجزای تشکیل دهنده سیستم کانال کشی تهویه مطبوع

اجزای تشکیل دهنده سیستم کانال کشی تهویه مطبوع

هدف از انتشار این مطلب بیان اجزای تشکیل دهنده سیستم کانال کشی تهویه مطبوع می باشد. شرکت کانال سازی تهویه نو، یکی از بزرگترین شرکت هایی است که بصورت تخصصی در زمینه طراحی و ساخت انواع کانال تهویه مطبوع (کانال سازی صنعتی، ساخت کانال پارکینگ، طراحی کانال هواساز و محاسبه کانال اگزاست) و ساخت انواع دریچه های تنظیم هوا فعالیت دارد و اجرای کانال کشی تهویه بسیاری از پروژه های مطرح در اقسا نقاط کشور بر عهده داشته است. این شرکت با تکیه بر علم و تجربه متخصصان خود بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه می دهند.

اجزای تشکیل دهنده سیستم کانال کشی تهویه مطبوع

سیستم کانال کشی تهویه مطبوع (کانال سازی) از اجزای زیر تشکیل شده از 8 قسمت : واحد ترمینال، پایانه های هوا، مخزن؛ چکمه و سران، ضربه گیر، دمپر کنترل، نگاهی آفت و دمپر دود که در ادامه این مطلب هر یک را بصورت مجزا شرح خواهیم داد.

1. واحدهای ترمینال

در حالی که تنها منطقه سیستم حجم ثابت هوا به طور معمول آنها را را نداشته باشند ، انواع دیگر سیستم های توزیع هوا اغلب ترمینال در واحدهای کانالهای شعبه. معمولا یک ترمینال واحد گرمایی در هر منطقه وجود دارد. برخی از انواع واحد های ترمینال هستند جعبه واو ‘هر کدام از مجرای یک یا دوگانه ، طرفداران – شده مخلوط جعبه یا موازی و یا سری تنظیم ، و واحدهای ترمینال القاء. واحد پایانه نیز ممکن است دو ، یا هر دو ، شامل حرارت دادن و یا سرد کویل.

2. پایانه های هوا 

پایانه های هوایی هستند که این رسانه ها تامین هوا و’ بازگشت ‘یا’ اگزوز inlets هوا ‘. برای عرضه ، diffusers شایع ترین هستند ، اما grilles ، و بسیار کوچک از قبیل سیستم های تهویه مطبوع در خوابگاه ، ‘ثبت’ نیز به طور گسترده ای استفاده می شود. بازگشت یا ‘grilles اگزوز’ عمدتا به دلایل ظهور استفاده می شود ، اما برخی نیز ترکیب کردن فیلتر هوا هستند.

3. مخازن ، چکمه ، و سران

مجراهای ، به خصوص در خانه ، معمولا باید هوا را به سفر در داخل دیواره های عمودی نسبتا نازک را داده باشد. این کانالهای عمودی نامیده می شود. دودکش میشوند ، و با هم بسیار گسترده و نسبتا نازک مقاطع مستطیل و یا بخش های بیضی شکل گرفت. در انتهای پشته، پشته بوت فراهم می کند انتقال از دور عادی بزرگ یا مجرای مستطیل شکل به دیوار نصب شده مجرای نازک. در بالا، پشته سر می تواند انتقال به ducting عادی را فراهم سر ثبت نام در حالی که اجازه می دهد تا انتقال به دیواری ثبت نام هوا می باشد.

4. لرزش گیر

سیستم مجرای اغلب در رسیدگی کننده هوا آغاز می شود. blowers در handlers هوا می تواند لرزش اساسی و منطقه وسیعی از سیستم کانالی که این سر و صدا و ارتعاش را به ساکنان ساختمان انتقال ایجاد کند. برای جلوگیری از این ارتعاش isolators (بخش انعطاف پذیر) معمولا به مجرای بلافاصله قبل و بعد از رسیدگی کننده هوا درج می شود. بوم – rubberized مانند مواد از این بخشها امکان شناسائی هوا به انتقال بدون لرزش زیادی به مجراهای متصل ارتعاش.

5. پلنوم

پلنوم هستند توزیع و واحد مرکزی برای جمع آوری یک سیستم تهویه مطبوع. بازگشت plenum حمل هوا از چندین کوره بازگشت بزرگ (منافذ) به هوا نگاه دارنده مرکزی. plenum مدیر مسئول تامین هوا از واحد مرکزی به این اتاق که در سیستم طراحی شده است و گرما و یا خنک.

6. دوره دامپر کنترل

Ducting سیستم معمولا باید با روش تنظیم حجم جریان هوا را به بخش های مختلف سیستم ارائه می کنند. VCD ‘s(جلد دامپر کنترل است — برای اشتباه با دود دامپر / آتش سوزی شد) فراهم کردن این تابع. علاوه بر این مقررات را در ثبت و یا diffusers که هوا را در اتاق گسترش فردی ، دامپر تواند در داخل مجراهای خودشان نصب شده باشد. دامپر این ممکن است کاربر یا اتوماتیک. دامپر منطقه را فراهم کنترل اتوماتیک در سیستمهای ساده VAVs اجازه می دهد در حالی که در سیستم های کنترل پیچیده.

7. نگاهی آف 

پایین دست نگاه دارنده هوا، تامین مجرای هوایی تنه معمولا ، چنگال ارائه هوا به هوا فردی بسیاری از این رسانه ها مانند diffusers ، grilles و ثبت. هنگامی که سیستم را با مجرای اصلی وارد مجراهای فرعی منشعب از شاخه طراحی شده است ، و اتصالات را به نام آف اجازه می دهد بخش کوچکی از این جریان در مجرای اصلی را به داخل مجرای هر شعبه منحرف خواهد شد. نگاهی آف ممکن است به دور زدن و یا با دهانه مستطیل شکل را برش دیواری از مجرای اصلی نصب شده باشد. را آف کرده است که معمولا بسیاری از زبانه فلزی کوچک هستند که برای حفظ و سپس خم را آف در مجرای اصلی ؛ نسخه های دور نامیده می شود. اسپین در اتصالات. دیگر را دور طرح استفاده از ضربه محکم و ناگهانی در روش دلبستگی ، گاهی با لایی چسب فوم توأم فراهم بهبود آب بندی. خروجی را قطع و سپس به هم متصل مستطیل ، بیضی شکل ، مجرای مدور یا شعبه است.

8. دود / دامپر آتش 

دود و آتش سوزی در دامپر ductwork ، یافت می شوند که در آن مجرای عبور را از طریق یک فایروال و یا firecurtain. دامپر دود با استفاده از یک موتور مکانیکی خودکار اغلب به عنوان انواع خشاب خوانده می شود. پروب های متصل به موتور در اجرا از مجرای نصب شده است، و تشخیص درون مجرای سیستم است که از یک اتاق، استخراج شده است که یا از AHU (هواساز) و یا در جای دیگر در حال اجرا عرضه شده در داخل دود. هنگامی که دود درون مجرای تشخیص داده شده است ، باعث انتشار انواع خشاب موتور و دود خفه کننده به طور خودکار تا دستی دوباره از نزدیک افتتاح شد.

شما همچنین می خواهد دامپر آتش سوزی در اماکن همان دامپر دود پیدا کنید ، بسته به نوع استفاده از این منطقه پس از فایروال. بر خلاف دامپر دود، آنها توسط هر سیستم الکتریکی ، که در صورت شکست برق از کجا می دود دامپر موفق به نزدیکی کامل است نه تسخیر. خفه کننده آتش است برگزار شد باز یک بار عبور از روی صفحه نمایش corrigated ، که را خواهد شکست و خفه کننده اجازه می دهد وقتی که برای بستن مجرای هوا در درجه حرارت بالا است خاص. این دوباره باز خواهد کرد باید دستی دوباره باز کرد.

×

پشتیبانی شرکت

× - تماس با شرکت با واتس اپ و تلفن